Lorencin na predstavljanju bugarskog zimskog turizma

Ministar turizma Darko Lorencin sudjelovao je na predstavljanju zimskog turizma Bugarske, održanom danas u organizaciji Hrvatske gospodarske komore i i suradnji s veleposlanstvom Bugarske. Delegaciju iz Bugarske predvodio je zamjenik ministra gospodarstva i energetike Branimir Botev, a na predstavljanju su sudjelovale brojne hrvatske zainteresirane turističke agencije. „Ove godine bilježimo porast u dolascima bugarskih turista od 15 posto te rast u noćenjima od 7 posto, a nadamo se da će ubuduće te brojke biti još i veće. Promet turista iz Bugarske u našem ukupnom turističkom prometu čini svega 0,1 posto, tako da postoji velik prostor za napredak“, rekao je Lorencin, uz podatak da u Hrvatsku godišnje stigne oko 40 tisuća turista iz Bugarske koji ostvare oko 75 tisuća noćenja. Lorencin je zahvalio delegaciji iz Bugarske što je prepoznala važnost hrvatskog tržišta te zaželio da Hrvati bolje upoznaju Bugarsku, a da što više turista iz Bugarske dođe upoznati Hrvatsku i to i izvan glavnih turističkih mjeseci.

Ministar turizma Darko Lorencin sudjelovao je na predstavljanju zimskog turizma Bugarske, održanom danas u organizaciji Hrvatske gospodarske komore i i suradnji s veleposlanstvom Bugarske. Delegaciju iz Bugarske predvodio je zamjenik ministra gospodarstva i energetike Branimir Botev, a na predstavljanju su sudjelovale brojne hrvatske zainteresirane turističke agencije.

„Ove godine bilježimo porast u dolascima bugarskih turista od 15 posto te rast u noćenjima od 7 posto, a nadamo se da će ubuduće te brojke biti još i veće. Promet turista iz Bugarske u našem ukupnom turističkom prometu čini svega 0,1 posto, tako da postoji velik prostor za napredak“, rekao je Lorencin, uz podatak da u Hrvatsku godišnje stigne oko 40 tisuća turista iz Bugarske koji ostvare oko 75 tisuća noćenja. Lorencin je zahvalio delegaciji iz Bugarske što je prepoznala važnost hrvatskog tržišta te zaželio da Hrvati bolje upoznaju Bugarsku, a da što više turista iz Bugarske dođe upoznati Hrvatsku i to i izvan glavnih turističkih mjeseci.

Novim promotivnim projektom kojim se Hrvatska predstavlja na europskim tržištima, Hrvatska 365, promoviraju se ostali turistički proizvode kojima se želi produljiti sezona - wellness i zdravlje, kultura, biciklizam, aktivni odmor, gastro i eno turizam.

„Upravo u tim dodatnim proizvodima vidimo mogućnost za smanjenje sezonalnosti našeg turizma i povećanje potrošnje. Hrvatska ima strategiju razvoja do 2020. godine čiji je cilj da Hrvatska postane jedna od 20 najkonkurentnijih zemalja svijeta. Prošlog je mjeseca usvojen i novi dugoročni strateški marketinški plan, a trenutno je raspisan natječaj kojim će se Hrvatska u potpunosti rebrendirati. Tako da će Hrvatska sljedeće godine i u marketinškom smislu biti drugačija nego ikad do sada“, zaključio je ministar.

„Prema strukturi odlazaka hrvatskih državljana u Bugarsku oni su u najvećem postotku uvjetovani poslovnim i drugim razlozima. U manjoj su mjeri turistički motivirani, no prema iskazanom interesu hrvatskih agencija za sudjelovanjem na današnjim B2B susretima za pretpostaviti je da će već u sljedećem katalozima ponude zimskog turizma biti uključena i ponuda Bugarske“, rekla je direktorica Sektora za turizam HGK Leila Krešić-Jurić.

Krešić-Jurić također je istaknula kako je suradnja na projektima Europske unije „Ruta rimskih careva“ i „Dunavske vinske rute“, na kojima je HGK nacionalni koordinator i partner zajedno s Bugarskom, zajedno s današnjom prezentacijom i B2B susretima, početak uspješne suradnje turističkih i drugih gospodarskih subjekata dviju država.

Veleposlanica Republike Bugarske u RH Tanya Dimitrova pozdravila je okupljene predstavnike turističkih agencija, a zamjenik bugarskog ministra gospodarstva i energetike (zadužen za turističke politike) Branimir Botev rekao je kako i Hrvatsku i Bugarsku karakterizira raznolik krajolik, more, planine, bogata povijest, ugodna klima, sve pretpostavke odnosno potencijali za razvoj turizma i pratećih turističkih sadržaja.

„Bugarka posljednjih godina mnogo ulaže u turističke projekte s ciljem produljenja sezone i poboljšanja kvalitete usluga. Radi klimatskih uvjeta Bugarska ima čak 180 dana zimskog turizma, ukupna dužina skijaških staza je duža od 80 tisuća metara i to s najnižom nadmorskom visinom od 1500 metara i svom pratećom infrastrukturom. Sve su to razlozi za rast bugarskog zimskog turizma pa je tako u 2013. godini ostvaren rast (u dolascima) od 5,5 posto u odnosu na 2012., a porasli su i prihodi za 4,9 posto“, objasnio je Botev.

Ski resort Bansko, jedan od tri najpoznatija resorta (Borovets, Pamporovo i Bansko), predstavila je Antoaneta Todorova, direktorica prodaje Balkan Holidaysa, pa je tako istaknula 75 km staza, 15 super brzih skijaških liftova, škole skijanja s više od 200 učitelja, skijaške i borderske parkove, planinske restorane. Bansko je proglašen i najboljim skijaškim resortom u Bugarskoj za 2013. godinu., a 2015. bit će domaćin Svjetskog skijaškog kupa (FIS Ski World Cup 2015.).

Ponudu zimskog bugarskog turizma predstavio je i direktor marketinga bugarske tvrtke Bansko, Ivan Obreikov, a nakon održane prezentacije organizirani su i B2B susreti bugarskih ponuđača zimskog turizma i hrvatskih turističkih agencija.

(MINT/HGK)



Pisane vijesti