Kamping segment u hrvatskom turizmu ove je godine s 14,4 milijuna noćenja do kraja kolovoza zabilježio blagi pad od jedan posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, što stručnjaci ocjenjuju dobrim rezultatom s obzirom na loše vremenske prilike i druge, poslovne teškoće koje prate taj segment, izvijestili su danas iz Kamping udruženja Hrvatske (KHU) u priopćenju o 8. kamping kongresu. Taj je kongres ovaj tjedan održan u Starigradu Paklenica, a okupio je više od 230 domaćih i stranih sudionika koji su raspravljali o rezultatima protekle sezone, trendovima u kampingu, tržišnom nastupu te potrebi boljeg tržišnog pozicioniranja kampova. Tako je uz ostalo istaknuto da sektor očekuje da se, uz kategorizaciju kampova koju treba dovršiti do travnja iduće godine, nađu i druga adekvatna zakonska rješenja važna za kamping, poput onih oko turističkog zemljišta i pomorskog dobra jer bez toga neće biti većih investicija. Na kongresu su predstavnici kampova pozvani i da što prije Ministarstvu turizma predaju zahtjeve za kategorizaciju kampova, jer svi do kraja travnja 2015. moraju biti kategorizirani.
Kamping segment u hrvatskom turizmu ove je godine s 14,4 milijuna noćenja do kraja kolovoza zabilježio blagi pad od jedan posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, što stručnjaci ocjenjuju dobrim rezultatom s obzirom na loše vremenske prilike i druge, poslovne teškoće koje prate taj segment, izvijestili su danas iz Kamping udruženja Hrvatske (KHU) u priopćenju o 8. kamping kongresu.
Taj je kongres ovaj tjedan održan u Starigradu Paklenica, a okupio je više od 230 domaćih i stranih sudionika koji su raspravljali o rezultatima protekle sezone, trendovima u kampingu, tržišnom nastupu te potrebi boljeg tržišnog pozicioniranja kampova. Tako je uz ostalo istaknuto da sektor očekuje da se, uz kategorizaciju kampova koju treba dovršiti do travnja iduće godine, nađu i druga adekvatna zakonska rješenja važna za kamping, poput onih oko turističkog zemljišta i pomorskog dobra jer bez toga neće biti većih investicija.
Na kongresu su predstavnici kampova pozvani i da što prije Ministarstvu turizma predaju zahtjeve za kategorizaciju kampova, jer svi do kraja travnja 2015. moraju biti kategorizirani.
Među temama o kojima se raspravljalo na kongresu bili su i važnost neprekidnog praćenja potreba i navika gostiju koji za vrijeme boravka i u kampu očekuju bogate sadržaje, aktivan odmor te inventivan pristup, kao i o važnosti 'benchmarkinga' kampova kao instrumentu konkurentnosti, europskim trendovima u animaciji te dobrim i lošim stranama hrvatskih kampova i sigurnosti u njima.
Kako ističu iz KHU, nakon što je prošle godine kamp Glavotok na otoku Krku prvi u Hrvatskoj dobio europsku ekološku oznaku Ecocamping, ove su godine na kongresu tu oznaku dobila još dva kampa - Kovačine i Zaton, čime se odaje posebno priznanje za kvalitetno upravljanje kampovima u skladu s načelima održivog razvoja i ekologije, a dodjeljuje ga udruga Ecocamping sa sjedištem u Njemačkoj.
Iz KUH-a podsjećaju da Hrvatska ima ukupno 523 kampa, od kojih 218 pripada kategoriji srednje velikih, dok ih je 305 malih. Ukupni je smještajni kapacitet kampova gotovo 240 tisuća osoba, od čega 218 srednje velikih kampova može u jednom danu ugostiti čak 230.730 osoba.
Više od 98 posto kapaciteta kampova nalazi se u primorskim županijama, a ostatak u pet kontinentalnih županija, dok devet kontinentalnih županija nema ni jedan kamp pa u njihovom otvaranju, kako drže u KUH-u, sigurno leži jedan od izazova hrvatskog kamping turizma.
Po županijama čak 51,2 posto kamp kapaciteta nalazi se u Istarskoj županiji, a slijede s 19,3 posto Primorsko-goranska te s 12 posto kamp kapaciteta Zadarska županija.
Gotovo trećinu noćenja u hrvatskim kampovima ostvaruju Nijemci, a slijede Slovenci, Nizozemci, Austrijanci i Talijani.
Na kongresu je potvrđeno i vodstvo KUH-a te su na novi mandat od četiri godine ponovo za predsjednika skupštine KUH-a izabrani Igor Vidas, a za predsjednik Izvršnog odbora Tihomir Nikolaš.
(Hina)