Hrvatska ima odlične proizvode, ali moraju biti dostupniji turistima

Hrvatska ima odličnih obrtničkih i drugih lokalnih proizvoda te usluga koje 'pričaju' priče o odredištima, podneblju, kulturi i povijesti, ali da bi se potaknula njihova prodaja i jače motivirali turisti i drugi putnici po Hrvatskoj da ih kupuju moraju biti dostupniji i izvan svojih sredina, na svim važnim turističkim 'točkama', od hotela, trgovina, kolodvora i trgova do muzeja, tržnica pa i katedrala. Poručio je to danas velški stručnjak za turizam i trgovinu Terry Stevens s okruglog stola o poticanju turističke potrošnje koji je po drugi put ove godine u Zagrebu organizirao trgovački Arena centar s ciljem promocije 'shopping' turizma kao posebnog oblika turizma za ukupne turističke rezultate te za gradove i druga odredišta.

Naglašavajući da sva recentna istraživanja potvrđuju jaku vezu turizma i kupnje ('shoppinga'), koja sve više utječe i na izbor odredišta u koje se putuje, Stevens ističe i da u svijetu ima sve više tzv. globeshopera koji zapravo predvode taj rastući segment u svjetskom turizmu, a među njima glavni su odnosno 'najveći' kupci Kinezi, Rusi, Japanci, Indonežani i turisti/putnici iz SAD-a. Svi oni uz brendirane, svjetski poznate stvari, žele kupovati i lokalne proizvode nerijetko očekujući pritom i da sami sudjeluju u stvaranju, kušanju, testiranju i promociji proizvoda te da se prema njima odnose s ljubavlju i poštovanjem, što je dijelom razlog i rastuće popularnosti trgovačkih centara i zona među turistima, posebno u velikim gradovima poput Milana, Barcelone, Pariza, Londona, Madrida, New Yorka, Istanbula i drugih, istaknuo je Stevens.

Važnost kupovine za poticanje turističke potrošnje i za stvaranje turističkih doživljaja istaknula je i ravnateljica zagrebačkog Instituta za turizam Sanda Čorak, koja je iznoseći rezultate istraživanja Instituta kazala da svega 4 posto turista koji borave u hrvatskim hotelima dolaze zbog kupnje.

Najviše za kupnju prosječno dnevno ili 14 eura izdvajaju turisti iz zagrebačkih hotela koji i inače dnevno ukupno najviše troše u Hrvatskoj, oko 120 eura, a slijede ih nautičari s potrošnjom za kupnju od 12 eura dnevno, od ukupnih oko 100 eura koliko dnevno potroše u Hrvatskoj. Dodaje da posjetitelji nisu baš prezadovoljni mogućnošću kupnje u Hrvatskoj, jer primjerice to hotelski gosti svrstavaju na 26. mjesto od ukupno 27 elemenata turističke ponude, a nautičari na 20. mjesto od 25 elemenata ponude.

Za razliku od tih, za 'jednodnevne' posjetitelje ta je mogućnost na prvom mjestu od ukupno 22 elementa turističke ponude, a ti su posjetitelji i najveći potrošači jer na 'shopping' potroše prosječno 27 eura od ukupnih oko 50 eura dnevne potrošnje. Jednodnevnih ili posjetitelja koji su došli na jedan dan u Zagreb ima sve više i Arena centar čija je direktorica marketinga Sanja Vladović istaknula da dnevno imaju u prosjeku oko 30 tisuća posjetitelja te su u prvih devet mjeseci ove godine zabilježili porast financijskog prometa i posjećenosti od po 3 posto u odnosu na isti razdoblje prošle godine. Do kraja ove godine očekuju ih ukupno oko 9 milijuna, što je za oko milijun više nego ih je bilo prošle godine, a prosječna potrošnja po posjetu u tom je centru oko 500 kuna, dok je to u drugim centrima u Zagrebu, kako je kazala, oko 300 kuna. (Hina)



Pisane vijesti