Analiza konkurencije – Hrvatska bolja od Italije i Francuske, zaostaje za Grčkom

U kontekstu dosadašnjih ostvarenja turističkog prometa u Republici Hrvatskoj, koji pokazuju značajne varijacije u mjesečnim ostvarenjima (odlične rezultate siječnja, veljače, travnja i lipnja, kao i određene minuse, prvenstveno stranog turističkog prometa, tijekom ožujka i svibnja), zanimljivo je analizirati dostupne pokazatelje vezane uz rezultate konkurentskih zemalja. Hrvatska u prvih šest mjeseci ostvaruje rast u dolascima stranih gostiju od 7,3 posto, na istoj razini kao što je trend rasta u Španjolskoj. Lošije rezultate od nas u prvih šest mjeseci bilježe Italija, Francuska, Tunis, Egipat, Cipar, Turska te Slovenija. „Do sada dostupnim rezultatima možemo biti zadovoljni, dok ćemo rezultate za mjesec srpanj komentirati krajem sljedećeg tjedna. Neke destinacije u Hrvatskoj bilježit će pad, druge stagnaciju i rast u srpnju. Dobre su najave za mjesece kolovoz i rujan te vjerujemo kako će špica sezone biti na razini prošle godine, uz rast posezone“, rekao je ministar turizma Darko Lorencin.

U kontekstu dosadašnjih ostvarenja turističkog prometa u Republici Hrvatskoj, koji pokazuju značajne varijacije u mjesečnim ostvarenjima (odlične rezultate siječnja, veljače, travnja i lipnja, kao i određene minuse, prvenstveno stranog turističkog prometa, tijekom ožujka i svibnja), zanimljivo je analizirati dostupne pokazatelje vezane uz rezultate konkurentskih zemalja.

Narednom analizom rekapitulirana su ovogodišnja turistička ostvarenja ključnih destinacija Mediterana (Španjolske, Francuske, Portugala, Italije, Grčke i dr.), ali i šire, primjerice Bugarske čiji su primarni turistički resursi koncentrirani na području Crnog mora (no jedna je od značajnijih „ljetnih“ destinacija juga Europe), ili pak Egipta, s ključnim turističkim resursima na području priobalja Crvenog mora.

S obzirom na različitu metodologiju praćenja podataka iz domene turizma, kao i razlika u dinamici obrade istih u svakoj od pojedinih zemalja, analizom su obuhvaćena različita razdoblja (siječanj-svibanj ili siječanj-lipanj ovisno o zemlji), što donekle onemogućuje direktne usporedbe u svim segmentima ostvarenja, no predstavlja indikativnu informaciju o trendovima ostvarenja ključnih konkurenata.

Rekapitulacija trendova prometa po destinacijama (prema dostupnim pokazateljima) je sljedeća:

Emitivno tržište Dolasci - strani gosti Trend Referentno razdoblje Izvor
Hrvatska +7,3% Rast I-VI HTZ
Španjolska +7,3% Rast I-VI Frontur, IET Spain
Francuska -1,5% Pad I-III UNWTO
Slovenija +5,9% Rast I-V SURS
Grčka +17% Rast I-V UNWTO
Turska +4,7% Rast I-VI Min. of culture and tourism
Cipar +6% Rast I-VI CYSTAT
Malta +8,6% Rast I-V UNWTO
Portugal +12,5% Rast I-V UNWTO
Bugarska +7,3% Rast I-VI Min. of economy and energy
Egipat -26,2% Pad I-V UNWTO
Tunis +1% Rast I-V UNWTO
zemlje Magreba +9,2% Rast I-V UNWTO
Italija +2,3% Rast I-IV UNWTO

 

Hrvatska u prvih šest mjeseci ostvaruje rast u dolascima stranih gostiju od 7,3 posto, na istoj razini kao što je trend rasta u Španjolskoj. Uspješnije od nas u ovom razdoblju su Grčka, koja se vraća iz velikih minusa proteklih godina, te Malta, Portugal i zemlje Magreba.

Lošije rezultate od nas u prvih šest mjeseci bilježe Italija, Francuska, Tunis, Egipat, Cipar, Turska te Slovenija.

„Do sada dostupnim rezultatima možemo biti zadovoljni, dok ćemo rezultate za mjesec srpanj komentirati krajem sljedećeg tjedna. Neke destinacije u Hrvatskoj bilježit će pad, druge stagnaciju i rast u srpnju. Dobre su najave za mjesece kolovoz i rujan te vjerujemo kako će špica sezone biti na razini prošle godine, uz rast posezone“, rekao je ministar turizma Darko Lorencin.



Pisane vijesti