U hrvatskom turizmu ima jako puno posla jer niti jedan njegov segment nije na takvoj razini da se s njim ne bi trebalo baviti bar neko vrijeme, pa je zadaća svih u sektoru da slijede postavke turističke strategije koja je definirala što i kako treba činiti u idućem razdoblju, kazao je danas ministar turizma Darko Lorencin tijekom otvorenog intervjua pred sudionicima Adria Hotel Foruma u Zagrebu. Ističući kako osobno jamči provedbu strategije i strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma za razdoblje 2014.-2020., ministar je naglasio da je jedan od važnijih zadataka i preustroj sustava turističkih zajednica koji bi slijedom predstojećih izmjena zakona na snagu trebao stupiti 1. siječnja 2015. U sklopu toga će se i HTZ kao nacionalna turistička organizacija preustrojiti u nešto kao specijaliziranu agenciju koja će voditi računa o nacionalnoj promociji i brendiranju, koje će također proizaći iz strategije i definiranih ključnih proizvoda. Lorencin je najavio i da će slijedom razvijanja koncepta PPS, odnosno jačanja pred i posezone te ukupnog produljenja sezone u hrvatskom turizmu, uskoro prema javnosti krenuti poziv da se definira 10 do 15 destinacija s kojima će se razvijati proizvodi koji će privući turiste i izvan ljeta.
U hrvatskom turizmu ima jako puno posla jer niti jedan njegov segment nije na takvoj razini da se s njim ne bi trebalo baviti bar neko vrijeme, pa je zadaća svih u sektoru da slijede postavke turističke strategije koja je definirala što i kako treba činiti u idućem razdoblju, kazao je danas ministar turizma Darko Lorencin tijekom otvorenog intervjua pred sudionicima Adria Hotel Foruma u Zagrebu.
Ističući kako osobno jamči provedbu strategije i strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma za razdoblje 2014.-2020., ministar je naglasio da je jedan od važnijih zadataka i preustroj sustava turističkih zajednica koji bi slijedom predstojećih izmjena zakona na snagu trebao stupiti 1. siječnja 2015.
U sklopu toga će se i HTZ kao nacionalna turistička organizacija preustrojiti u nešto kao specijaliziranu agenciju koja će voditi računa o nacionalnoj promociji i brendiranju, koje će također proizaći iz strategije i definiranih ključnih proizvoda.
Lorencin je najavio i da će slijedom razvijanja koncepta PPS, odnosno jačanja pred i posezone te ukupnog produljenja sezone u hrvatskom turizmu, uskoro prema javnosti krenuti poziv da se definira 10 do 15 destinacija s kojima će se razvijati proizvodi koji će privući turiste i izvan ljeta.
Uskoro će pokrenuti i sličnu inicijativu za plaže, odnosno da se definira 10-ak plaža u koje će se sustavno ulagati, jer su nedavna tržišna istraživanja pokazala da i njima nedostaje puno toga za veću konkurentnost.
Na pitanje o razlozima povećanja međustope PDV-a od ove godine (s 10 na 13 posto), odgovorio je da u datim okolnostima nije moglo drugačije, da je važno da je to ostala povlaštena odnosno međustopa, ali i da mu ostaje, kako je kazao, dugoročna bitka da se ta stopa za smještaj smanji ponovo na 10 posto ili i ispod jer je to jedino konkurentno.
Na proljeće ove godine moguće je i usvajanje izmjena zakona o turističkom zemljištu, što je važno za investicije, posebno u kampovima, ali i još više da se određene površine stave u funkciju.
Jednako tako važnim je označio i konačno pokretanje procesa stavljanja u funkciju lokacija Kupari I i Veliki Brijun, što nisu klasične privatizacije niti prodaje, nego strateški projekti u sklopu kojih država traži strateške partnere za kreiranje novih proizvoda na tim destinacijama.
Uskoro se, kako je najavio, mogu očekivati i privatizacijski natječaji za rapski Imperial te dubrovačke hotelske kuće Plat I Maestral za što zanimanja ima. (Hina)