Drugog dana službenog posjeta austrijskoj pokrajini Štajerskoj, ministar Lorencin s delegacijom posjetio je pokrajinski parlament gdje ga je ugostio predsjednik Franz Majcen. Ministar je naglasio kako je zadovoljan suradnjom Hrvatske sa Štajerskom i Republikom Austrijom, najvećim investitorom u hrvatski turizam te dodao kako vjeruje da će ovaj posjet doprinijeti dodatnom jačanju suradnje u turizmu. Majcen je izrazio uvjerenje kako, unatoč tome što rado i često posjećuje Hrvatsku, Štajerska u nekim svojim oblicima turizma može biti primjer brojnim zemljama. Nakon sastanka s predsjednikom pokrajinskog parlamenta, ministar Lorencin i direktorica Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice, Meri Matešić susreli su se s direktorom „Steirische Tourismus GmbH“, Georgom Bliemom, koji je predstavio marketinšku strategiju razvoja turizma Štajerske, aktualnu do 2015. godine.
Drugog dana službenog posjeta austrijskoj pokrajini Štajerskoj, ministar Lorencin s delegacijom posjetio je pokrajinski parlament gdje ga je ugostio predsjednik Franz Majcen. Ministar je naglasio kako je zadovoljan suradnjom Hrvatske sa Štajerskom i Republikom Austrijom, najvećim investitorom u hrvatski turizam te dodao kako vjeruje da će ovaj posjet doprinijeti dodatnom jačanju suradnje u turizmu. Majcen je izrazio uvjerenje kako, unatoč tome što rado i često posjećuje Hrvatsku, Štajerska u nekim svojim oblicima turizma može biti primjer brojnim zemljama.
Nakon sastanka s predsjednikom pokrajinskog parlamenta, ministar Lorencin i direktorica Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice, Meri Matešić susreli su se s direktorom „Steirische Tourismus GmbH“, Georgom Bliemom, koji je predstavio marketinšku strategiju razvoja turizma Štajerske, aktualnu do 2015. godine.
- Glavni proizvodi koje promoviramo su gastronomija, sport i razonoda te kulturni turizam, a promocija je podijeljena i prema pejzažima koji se nude turistima – na sjeveru šume, u središtu pokrajine Graz, a na jugu pitomi pejzaži, pa se i promocija prilagođava godišnjim dobima. Posljednjih deset godina glavna strategija usmjerena je na činjenicu da se Štajerska nalazi u samom srcu Europe, što je i markirano u zaštitni znak, odnosno slogan Štajerska, zeleno srce Austrije. U pripremama za nadolazeću zimsku sezonu, naglasak je na wellnessu i skijanju, a ove godine očekujemo povećanje broja turista iz skandinavskih zemalja i zemalja Beneluxa te se nadam kako će brojke dosegnuti 5 milijuna noćenja u zimskoj sezoni - istaknuo je Bliem, dodavši kako su Njemačka, Nizozemska, zimi Češka i Mađarska, a ljeti Italija, glavna tržišta Štajerske, ali su marketinške aktivnosti fokusirane i na Švicarsku i Belgiju.
U nastavku, ministar je posjetio turističke škole Bad Gleichenberg, koje su prije dvije godine u svoje kapacitete investirale više od 20 milijuna eura. Škole upisuju oko 400 učenika, koje podučava 50 učitelja i 50 suradnika. Financiraju se iz vlastitih sredstava te pokrajine Štajerske, no provode i programe sufinancirane fondovima Europske unije. Škole provode 4 programa, 5 godina srednje, 3 godine strukovne škole te više školsko obrazovanje na njemačkom i na engleskom jeziku, dok se velika pažnja posvećuje praktičnoj nastavi. Nakon školovanja učenici stječu zvanja hotelskih asistenata, stručnjaka za restorane, asistenata u putničkim agencijama, kuhara itd. Trenutno se ovdje školuje i troje hrvatskih učenika, a svake se godine upisuju i učenici iz Hrvatske.
- Važno je približiti školovanje kadrova u turizmu realnim potrebama turističkog sektora. Turizam je industrija dodatnih sadržaja i usluga te je zato, kao što smo vidjeli, bitno kontinuirano mijenjati sadržaj kurikuluma, povećavati kvalitetu obrazovanja te posebice praktičnog dijela - naglasio je ministar Lorencin.
Štajerska pruža dobar primjer i u golf turizmu, jer se na njenom području nalazi 28 golf terena, od ukupno 156 golf terena na području cijele Republike Austrije. Ministar je s delegacijom posjetio golf terene u Klöchu, otvorene 2009. godine, i imaju 27 rupa na 65 hektara površine.
- Važno je napomenuti kako je razvoj turizma na ovom području posljednjih desetak godina u porastu, najviše iz razloga što se na malom prostoru nudi široki spektar proizvoda, kao što su toplice, golf te kvalitetni smještajni kapaciteti. To omogućava da golf igralište radi čak 9 mjeseci, a igralište je stvorilo 18 novih radnih mjesta te je investicija vrijedna 4 milijuna kuna - istaknuo je ulagač i vlasnik golf igrališta Leo Wörndl.
Na kraju službenog putovanja po Štajerskoj, ministar Lorencin je posjetio i toplice Bad Tatzmasdorf, još jedan primjer dobre prakse u turizmu.