Hrvatski hotelijeri, zadovoljni prošlogodišnjim rezultatima u kongresnom turizmu, s optimizmom gledaju na ovu godinu očekujući da će u kongresnom smislu za njih biti dobra kao lanjska, pa i bolja, zaključak je iz najnovijeg istraživanja portala PoslovniTurizam.com provedenog online anketom na uzorku od 78 hotela na području cijele Hrvatske.
Istraživanje o pogledu hotelijera na proteklu i predstojeću kongresnu sezonu taj je portal provodio od sredine prosinca 2012. do sredine siječnja ove godine, pri čemu je 80 posto anketiranih hotela prošlu godinu ocijenilo dobrom, pa i boljom od 2011., a njih 74,2 posto naznačilo je da su im takvi bili i prihodi od kongresne djelatnosti.
Najveći broj poslovnih događanja/skupova u prošloj godini u hotelima, gotovo 69 posto, organizirale su tvrtke, a najčešća vrsta bili su konferencije, seminari i poslovni sastanci s udjelom od gotovo 70 posto.
Izazovi i problemi s kojima su se hotelijeri sretali u protekloj godini kad je u pitanju kongresni turizam manje-više su isti kao i prethodnih godina, od nedostatka letova u pred i posezoni, (ne)konkurentnost po pitanju omjera cijena/kvaliteta, premali kapaciteti u pojedinim destinacijama, pojačani pritisak klijenata na smanjivanje cijena te dulji rokovi naplate.
Za ovu su godinu u kongresnom smislu hotelijeri optimistični te ih 51,4 posto očekuje bolju godinu od prošle, 40 posto da će biti slična lanjskoj, a tek njih 8,6 posto misli da će biti lošija.
Za cijene kongresnih usluga gotovo tri četvrtine hotelijera kazalo je da će ih zadržati na prošlogodišnjoj razini, dok ih je 17 posto najavilo porast cijena.
Gotovo polovica anektiranih hotelijera ili njih 45,7 posto planira ove godine i ulaganja u svoj kongresni segment, a gotovo svi očekuju i da će ulazak Hrvatske u EU donijeti povećanje interesa za Hrvatsku kao destinaciju pa tako i za kongresni turizam.
No, kako je kongresna djelatnost specifična, a rokovi ugovaranja većih međunarodnih skupova relativno dugi, većina hotelijera svjesna je i da će se pravi učinak ulaska Hrvatske u EU u kongresnom smislu vidjeti tek kroz koju godinu.
Slijedom toga polovica hotelijera smatra i da bi kongresni uredi u ovoj godini trebali više ulagati u brendiranje i pozicioniranje Hrvatske kao kongresne destinacije, što bi znatno pridonijelo poboljšanju konkurentnosti Hrvatske na međunarodnom kongresnom tržištu. (Hina)