Akcija „Zapošljavanje u turizmu“ predstavljena u Splitu

U Hrvatskoj gospodarskoj komori - Županijskoj komori Split održana je danas prezentacija akcije "Zapošljavanje u turizmu" koju u suradnji s HGK, Hrvatskim zavodom za zapošljavanje, Državnim inspektoratom i posrednicima u zapošljavanju, organizira Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka.

Današnja je prezentacija, nakon Pule, Zadra i Dubrovnika, četvrta po redu, a iduća će se održati u Rijeci, kazala je načelnica Odjela za turističku politiku i tržište pri tom Ministarstvu Romana Bronić

Akciju je prošle godine pokrenuo internetski portal Posao.hr s ciljem promicanja zapošljavanja tijekom turističke sezone te predstavljanja mogućnosti za rješavanje problema zapošljavanje u turizmu i ugostiteljstvu, posebno kvalificiranih i visokokvalificiranih osoba.

Akcija zapošljavanja u turizmu prošle se sezone pokazala vrlo uspješnom u posredovanju pri pronalasku sezonskih poslova, istaknula je, jer je lani čak 90 posto prijavljenih posloprimaca pronašlo posao, izvijestila je. 

U Hrvatskoj za razliku od EU, u kojoj turizam zauzima oko 5 posto BDP-a, turizam ima daleko veći udjel od čak 25 posto, zbog čega ima i veliki utjecaj na zapošljavanje, posebno u sezoni, naglasila je.

Dodala je kako se u hrvatskom turizmu svake godine iznova javlja manjak radne snage uoči sezone, posebno u priobalju, pa se ovom akcijom željelo potaknuti na rješavanje problema zapošljavanja putem analize potreba, ponude i potražnje.

Mogućnosti za nova zapošljavanja u turizmu leže i u još neiskorištenim turističkim potencijalima, kazala je, jer Hrvatskoj još nedostaje oko 100 tisuća kreveta u visokokvalitetnim objektima s 4 i 5 zvjezdica.

Analitičar tržišta rada pri splitskom Zavodu za zapošljavanje Renato Jerončić ističe, pak, kako više nije pitanje jesu li konobari i kuhari deficitarna zanimanja, nego jesu li deficitarni znanjem. Zbog toga se postavlja pitanje hoće li trebati uvoziti kvalitetniju radnu snagu.

S druge strane u Splitsko-dalmatinskoj županiji najveća je potražnja za pomoćnim i uslužnim osobljem, pomoćnim kuharima, konobarima, čistačicama, rekao je Jerončić, dok nitko ne traži visokokvalitetan kadar, menadžere, voditelje recepcija, wellnes centara, animatore i slična zanimanja.

Akcija je prošle godine trajala od 17. srpnja do 17. rujna. Tijekom ta dva mjeseca na portalu posao.hr oglašena su 392 slobodna radna mjesta, a procjena je da se na taj način sezonski zaposlilo oko 350 osoba. (Hina)



Pisane vijesti