Turistički iskoraci otoka Šolte

Otok Šolta, najbliži Splitu od srednjodalmatinskih otoka, ove je godine poduzeo određene iskorake za snaženje turističke promocije i prometa, među kojima je pokretanje nove web stranice otoka www.visitsolta.com i internetskog programa za prijavu gostiju koji koristi otočkoj Turističkoj zajednici i iznajmljivačima, jače su se angažirali i obiteljski poljoprivredni proizvođači, a planira se i jača online promocija turističkih kapaciteta i cijelog otoka.

Doznaje se to od direktorice Turističke zajednice općine Šolta Jasmine Garbin koja ističe da je cilj svih iskoraka odnosno aktivnosti pokrenutih u zadnjih godinu dana i produljenje sezone, poticanje lokalnih poduzetnika i iznajmljivača da prošire i poboljšaju ponudu kao i općenito poboljšanje uvjeta života i rada na otoku. Napominjući da se Šolta iako blizu Splitu i na glavnom pomorskom putu do sada baš nije toliko komercijalno turistički razvijala, a time ni bilježila neke jače turističke rezultate, Garbin vjeruje da će nova promocija i razvoj ponude rezultirati i većim turističkim brojkama. Ove godine očekuju slične rezultate kao lani, kada su s oko 15 tisuća registriranih dolazaka turista i blizu 120 tisuća noćenja zabilježili poraste od 10 i 20 posto u odnosu na godinu prije, a moguća su i blaga povećanja, posebno u nautičkom segmentu.

Stranci godinama prevladavaju među turistima, a posebno su brojni nautičari kojih bude i 2,5 puta više nego gostiju u privatnom smještaju. Njih će zasigurno ove godine privući i nova marina u Maslinici koja se arhitekturom uklapa praktički u jedini hotel na Šolti, "Martinis Marchi", koji smještaj nudi u sedam luksuznih apartmana. Hotel je otvoren 2007., a nastao je obnovom starog dvorca-baštine u što je vlasnik Hartmut Lademacher uložio oko 10 milijuna eura, dok je u marinu uložio oko 4 milijuna eura. To je, osim znatnih ulaganje općine i Županije u komunalno uređenje (kanalizacija), ujedno i jedino ulaganje u turizam na Šolti zadnjih godina.

Za nove kapacitete važno bi bilo i što prije riješiti problematiku apartmanskog naselja u mjestu Nečujmu koje je nekad bila jedno od najpopularnijih destinacija u Dalmaciji, ali je uslijed loše privatizacije skoro pa uništeno. S više kapaciteta od sadašnjih ukupno oko dvije tisuće kreveta na otoku i to u privatnom smještaju, te uz nove investicije i produljenje sezone, bilo bi i više turista, ali na tome treba još dosta poraditi, kaže Garbin. Bilo bi dobro i da iznajmljivači počnu više koristiti internet za oglašavanje, pa i prodaju, čemu će nada se pridonijeti suradnja s turističkom agencijom Uniline, Hrvatskom turističkom zajednicom i županijskom Turističkom zajednicom slijedom nedavno potpisanog ugovora za udruženo oglašavanje.

Za bolje informiranje turista, ali i njihovo kvalitetnije provođenje vremena na otoku ove su godine izradili mapu s deset važnih punktova, od čega su osam obiteljska poljoprivredna gospodarstva (za degustacije, prodaju suvenira i domaćih proizvoda) te dvije galerije šoltanskih slikara. Dosta se radi i na enološkoj i gastro ponudi s obzirom da su Šolta i njena polja poznati po poljoprivredi i autohtonim sortama vinove loze. Priredili su i nekoliko projekata kojima bi se povijesno-kulturna baština revitalizirala i više uključila u ponudu otoka, ali za sada još čekaju odgovore Ministarstva kulture. (Hina)



Pisane vijesti