Zajednička sjednica odbora muzejskog turizma i turističkih agencija Zajednice kulturnog turizma održana je danas pri Sektoru za turizam Hrvatske gospodarske komore.
Sastanak je održan kao inter-sektorska edukativna radionica s uvodnim izlaganjima Dubravke Davidović iz tvrtke Adriatica.net o temi „Branding denstinacija“ te Želimira Laszla, iz Muzejskog dokumentacijskog centra o temi „Zagrebački srednji vijek“ ili mogućnosti tematskog osmišljavanja grada.
Globalizacija stvara potrebu za očuvanjem i promicanjem autohtonih vrijednosti zemalja, pa se isticanjem njihovih konkurentskih prednosti stvara i prepoznatljivost neke zemlje, rekla je Davorka Davidović, naglasivši kako se branding kreira na državnoj razini, a provodi usklađeno na svim razinama, od nacionalne do brandinga na razini lokacije ili pojedine atrakcije. Strategiju, kao i elemente brandinga definira se kroz redovito istraživanje koje služi za otkrivanje jedinstvene razlikovnosti zemlje, identifikaciju trenutnog stanja te dobrih i loših elemenata komunikacije, kao i za saznanje o unutarnjoj percepciji branda, zaključila je.
Grad Zagreb je jedinstven jer sadrži nekoliko različitih vrsta srednjovjekovnih gradova, od Gradeca u kojemu je živio građanski stalež i obrtnici, preko Kaptola u kojemu je stolovao svećenički stalež, do Medvedgrada, grada feudalnih gospodara te Susedgrada čiji srednjovjekovni ostaci nepovratno propadaju, rekao je Želimir Laszlo. Dakle, grad ima sve pretpostavke za turističku valorizaciju i prezentiranje nekadašnjeg načina življenja u turističkoj ponudi koja je sve više trend u svijetu, zaključio je Laszlo.
U raspravi je zaključeno kako je potrebna sustavna valorizacija destinacija, dok je za kvalitetno prezentiranje kulturnih vrijednosti i lokacija kao turističkih atrakcija potrebno više koordinacije i suradnje na svim razinama, kao i strateškog promišljanja u stvaranju jedinstvenog i prepoznatljivog „okusa“ hrvatske kulturno-turističke ponude.