Predstavljanjem novih partnera projekta, Ministarstva poljoprivrede, Ministarstva turizma, Hrvatske turističke zajednice, Instituta za turizam i Državnoga zavoda za zaštitu prirode, najavljeno je peto izdanje projekta Lijepa naša Sava®.
Novim partnerstvima potiče se razvoj hrvatskih gospodarsko-turističkih potencijala te kontinentalnoga ekoturizma i neiskorištenih gospodarskih potencijala uz rijeku Savu na temeljima održivosti zasnovanom na kreativnosti u promicanju mjesnih kulturnih posebnosti, a projekt je ove godine postao i zaštitnim znakom®.
Ovogodišnji program započinje na Dan rijeke Save okupljanjem Parlamenta mladih u Lonjskome polju u organizaciji Međunarodne komisije za sliv rijeke Save i uz potporu Coca-Cole HBC Hrvatska, gdje će se okupiti mladi iz četiri države savskog slijeva radi podizanja svijesti o važnosti zaštite voda i vodnoga ekosustava te prekogranične suradnje.
Program se nastavlja Savskim sajmom u Zagrebu koji će se održati u subotu 2. lipnja na Bundeku u sklopu tradicionalne međunarodne vrtne izložbe Floraart.
Nakon toga slijedi Savski sajam u Sisku 13. lipnja u sklopu tradicionalnih sisačkih Lipanjskih susreta, dok će posjetitelje Savskog sajma u Županji 20. lipnja dočekati tradicijska žetvena jela.
Domaćin završnice projekta Lijepa naša Sava ponovno će biti Slavonski Brod, i to 6. srpnja u sklopu Otvorenoga prvenstva grada Slavonskog Broda u pripremi ribljega paprikaša, popularne Fišijade.
Savskim sajmovima koji će se održati i u Sisku, Slavonskome Brodu i Županji nastojat će se potaknuti svijest građana o važnosti povratka toj rijeci i iskorištavanja njezinih turističkih potencijala na temeljima održivosti.
O ovogodišnjemu izdanju projekta Lijepa naša Sava® u Hrvatskim vodama govorili su predstavnici Međunarodne komisije za sliv rijeke Save, Ministarstva poljoprivrede, Ministarstva turizma, Hrvatske gospodarske komore i Coca-Cole HBC Hrvatska.
„Zadovoljstvo mi je najaviti ovogodišnje peto izdanje projekta Lijepa naša Sava® koje okuplja više od 45 partnera na državnoj i mjesnoj razini, a ove je godine uz našu pomoć postalo i zaštićenim znakom“, izjavio je glavni direktor Coca-Cole HBC Hrvatska Mircea Draja, te dodao kako je projektom Lijepa naša Sava tvrtka učinila velik iskorak u rješavanju pitanja povezanih s očuvanjem vodnoga bogatstva, ali i poticanja kontinentalnoga ekoturizma i neiskorištenih gospodarskih potencijala uz rijeku Savu na temeljima održivosti primjernom kreativnosti u promicanju lokalne kulture.
„Pozdravljamo poticanje razvoja hrvatskoga kontinentalnoga ekoturizma i neiskorištenih gospodarskih potencijala uz rijeku Savu kroz projekt Lijepa naša Sava. Razvoj kontinentalnog turizma s posebnim naglaskom na razvoj turizma na do sada turistički nerazvijenim područjima svakako je i jedan od strateških ciljeva Ministarstva turizma. Upravo iz tog razloga u tijeku natječaj za poticanje razvoja turizma na turistički nerazvijenim područjima u organizaciji Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice u vrijednosti od 5,7 milijuna kuna.“, zaključio je Želimir Kramarić, pomoćnik ministra turizma.
„Projekt Lijepa naša Sava® svake godine sve više doprinosi prenošenju poruka široj javnosti o iznimnim potencijalima u slijevu rijeke Save, a u sklopu ovogodišnjega projekta planirano je i okupljanje Parlamenta mladih u Lonjskome polju usmjereno na izobrazbu mladeži o važnosti zaštite voda i vodnoga ekosustava te važnosti prekogranične suradnje“, rekao je Dejan Komatina, tajnik Međunarodne komisije za sliv rijeke Save.
„Pitanja su povezana s očuvanjem vodnoga bogatstva nezaobilazna i neiscrpna tema koja se tiče svih nas, stoga je važno veliko zanimanje koje izaziva ovaj projekt te širok krug dionika koje okuplja“, naglasio Dražen Kurečić, pomoćnik ministra poljoprivrede.
„Hrvatska ulaže sve napore za oporavak i poboljšanje sigurnosti plovidbe rijekom Savom kako bi se ostvarilo bolje povezivanje s europskim plovnim putovima, a radi stvaranja uvjeta za korištenje njima te kako bi se što prije osigurao jeftiniji način prijevoza roba i sirovina, ali i mogućnost plovidbe riječkih turističkih brodova i izletničkih čamaca, što je bitno za javnost“, rekao je Nikola Mendrila, pomoćnik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture.
„U Republici Hrvatskoj u porječju rijeke Save živi oko 1,6 milijuna stanovnika i djeluje oko 32.000 tvrtki, stoga je potencijal rijeke Save ogroman. Važno je s pomoću ovakvih projekata poticati svijest o važnosti očuvanja vodnoga bogatstva koje imamo“, rekao je Rajko Ružička, pomoćnik direktorice Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo Hrvatske gospodarske komore.
Coca-Cola HBC Hrvatska svojim je djelatnostima u okviru projekta Lijepa naša Sava poduprla i objavljivanje publikacije „Poduzetnički vodič savske regije” u izdanju Ekonomske regije u slivu rijeke Save (ERUSRS), s potrebnim podacima za poduzetnike kojima je cilj pretvaranje dobrih ideja u korisne projekte za cjeloviti razvoj savskoga područja i njegovih stanovnika.