U Poslovnom klubu kulturnog turizma Hrvatske gospodarske komore danas je predstavljan jedan od uspješnih kulturno-turističkih projekata, manifestacija koja promovira kulturu šetanja i urbani turizam 'Špancirfest'. O nastanku ovog jedinstvenog kulturno-turističkog proizvoda prije sedam godina, govorila je Branka Tropp, direktorica varaždinskog Turističkog ureda. Festival je to u kojemu grad Varaždin otkriva sebe i takav se predstavlja gostima čiji broj raste iz godine u godinu, rekla je Branka Tropp, ističući kako su gradski prostori polako postali iznimna pozornica i mjesto zabave, a isto tako i mjesto na kojima se promiče urbani turizam.
Od 25. kolovoza do 3. rujna ove godine, na varaždinskim će se ulicama i trgovima odvijati, osmi po redu, 'Špancirfest'.
Od nastojanja Turističke zajednice grada Varaždina da naprave događaj koji će, zrcaleći povijest grada, nakratko oživjeti varaždinsku starogradsku jezgru, 'Špancirfest' je izrastao u jedinstveni hrvatski festivalski događaj, uvodeći više standarde u kulturna zbivanja i turističku ponudu.
U deset ovogodišnjih dana 'Špancirfesta' bit će održano 150 programa sa 709 izvođača iz 16 zemalja svijeta, ili ukupno 204 sata programa, dok će na 104 izlagačka prostora biti predstavljeni tradicijski obrti i primijenjene umjetnosti iz svih područja Hrvatske. Očekuje se oko 160 tisuća posjetitelja i organizirani dolasci iz inozemstva (Slovenija, Austrija, Mađarska, Italija...).
Uz programsku koncepciju za svakoga ponešto, 'Špancirfest' je poseban i po izlagačko-prodajnom dijelu događanja. Predmeti primijenjene umjetnosti, tradicijske rukotvorine i uporabni predmeti iz cijele Hrvatske mogu se vidjeti i kupiti, ali je moguće i sudjelovati u njihovoj izradi. Taj je zabavno-edukativni dio začinjen i delicijama tradicijske i domaće kuhinje.
Ovo je peta po redu prezentacija kvalitetnih projekata iz kulturnog turizma u organizaciji 'Poslovnog kluba kulturnog turizma', što se jednom mjesečno održavaju u prostorima Hrvatske gospodarske komore.
Zajednica za kulturni turizam HGK osnovana je 2004. godine na opredjeljenjima Strategije razvoja kulturnog turizma Republike Hrvatske, a zadužena je za poticanje razvoja kulturno-turističkog proizvoda na nacionalnoj i regionalnim razinama.