O kretanjima u kineskom turizmu tijekom 2011. i procjenama za 2012. godinu

Kineska turistička akademija (CTA-China Tourism Academy) u nedavno objavljenoj „Plavoj knjizi“ ukazuje na izrazito pozitivne trendove u kineskom turizmu tijekom 2011. godine. Ukupni prihodi u turizmu tijekom 2011. godine iznosili su 2,2 bilijuna Yuana (350 milijardi USD), te su za 18 % viši od onih iz 2010. godine.

Tijekom godine registrirano je 2,6 milijarde domaćih putovanja, tijekom kojih je ostvareno 1,9 bilijun Yuana (više od 300 milijardi USD) prihoda. Kinu je posjetilo 134 milijuna inozemnih turista, a procjenjuje se da su inozemni turisti potrošili 46,5 milijardi USD. Tijekom prošle godine svijetom je putovalo 70 milijuna kineskih turista, što je za 22 % više nego 2010. godine. Kineski turisti su tijekom prošlogodišnjih inozemnih putovanja potrošili 69 milijardi USD, ili 25 % više nego 2010. godine.

CTA procjenjuje daljnji nastavak visokih stopa rasta i postojan razvoj kineskog turizma tijekom 2012. i nadolazećih godina. Tijekom 2012. očekuju povećanje ukupnih prihoda za 9 %, ili 2,4 bilijuna Yuana (više od 380 milijardi USD). Procjenjuju da će tijekom 2012. godine biti 2,86 milijardi unutarnjih putovanja, kojima će se ostvariti prihodi od 2,1 bilijun Yuana (335 milijardi USD). Očekuje se i povećanje broja putovanja Kineza po svijetu na 79 milijuna turista. Broj putovanja kineskih turista u inozemstvo tijekom 2012. bi trebao biti 12 % viši od onog tijekom 2011. godine. 

Pokazatelji o potrošnji kineskih turista u inozemstvu tijekom 2011. te oni o potrošnji inozemnih turista tijekom njihovih putovanja po Kini, ukazuju na činjenicu da su Kinezi dobri potrošači i zahvalni turisti. Statistike svjedoče da je 134 milijuna inozemnih turista u Kini potrošilo 46,5 milijardi USD, dok je 70 milijuna Kineza u inozemstvu potrošilo 69 milijardi USD. Ovi pokazatelji ukazuju da kineski turisti u inozemstvu troše gotovo dva puta više od inozemnih turista koji posjećuju Kinu.

Dosadašnje zajedničke aktivnosti Veleposlanstva RH u NR Kini s Ministarstvom turizma RH, HTZ-om, UHPA-om, te hrvatskim turističkim agencijama ukazuju na prve pozitivne korake i rezultate (oko 22,5 tisuća dolazaka, što je 70 % više u odnosu na 2011.), te je stoga nužno nastaviti i dodatno intenzivirati suradnju dviju zemalja, obzirom na ogroman potencijal kineskog tržišta.

CTA - China Tourism Academy - institucija Ministarstva turizma NR Kine zajedno s CNTA, Kineskom državnom agencijom za turizam, ustrojena sa zadaćom da postane vodeća državna „think tank“ institucija u području turizma.



Pisane vijesti