Završen deveti Međunarodni sajam proizvoda i usluga ruralnih područja

U nedjelju 30. listopada 2011. godine, završio je deveti Međunarodni sajam proizvoda i usluga ruralnih područja Eko Etno Hrvatska Europa Tour, koji se održavao u novom poslovno-trgovačkom centru Green Gold u Zagrebu.

Ovogodišnji je sajam spojio urbano i ruralno i na najbolji način predstavio kulturu, tradiciju i baštinu, potvrdivši time status najposjećenijeg sajma proizvoda i usluga ruralnih područja.

Tijekom pet dana trajanja, na sajmu su se mogle čuti tradicionalne pjesme, vidjeti narodni običaji i plesovi, kušati domaću hranu i pića.

Predsjednik Republike Hrvatske Ivo Josipović, kao glavni pokrovitelj ovogodišnjeg sajma, tijekom posjeta sajmu, važnim je označio poduzetnost i maštovitost ljudi koji su ovdje predstavili svoje proizvode i tradiciju.

Predsjednik je naglasio kako je uoči ulaska Hrvatske u Europsku uniju važno njegovanje i čuvanje nacionalne kulture i tradicije, a eko poljoprivreda bitan dio budućnosti gospodarstva.

Osim zabave, sajam je ponudio i mnogo stručnih i edukacijskih sadržaja, poput vrlo posjećene međunarodne konferencije 'Marketing i brendiranja proizvoda i usluga ruralnih područja', održane u organizaciji Centra za europske inicijative (CEI) i Ministarstva turizma, a na poticaj organizatora sajma, tvrtke Hrvatski farmer.

Gosti iz inozemstva predstavili su primjere dobre prakse zemalja članica Centralne europske inicijative vezane za ruralni razvoj.

Jedan od predavača, njemački stručnjak Alexander Wirsig istaknuo je potrebu brendiranja proizvoda i usluga ruralnih područja, kao i regija, a u čemu Hrvatska ima veliki potencijal za buduću tržišnu prepoznatljivost i profitabilnost.

Upravo je to cilj sajma Eko Etno - istaknuti vrijednosti koje imamo u ruralnim krajevima, staviti ih u prvi plan i centar interesa, a proizvođačima i ponuđačima pokazati kako da svoje proizvode i u sluge predstave na najbolji način.

Posebno je predstavljen program 'Upoznaj Hrvatsku', kojeg je pokrenulo Ministarstvo turizma prije dvije godine, u suradnji s Udrugom hrvatskih putničkih agencija (UHPA).

Kroz program 'Upoznaj Hrvatsku', putničke su agencije dobile mogućnost provoditi posebne programe oslonjene na tradiciju, kulturnu i prirodnu baštinu kontinentalne Hrvatske.

Ovim programom, Ministarstvo turizma podupire razvoj turizma u turistički nerazvijenim dijelovima Hrvatske i potiče stvaranje novih turističkih proizvoda.

Kroz ukupno tisuću programa, usmjerenih na turistički nerazvijena područja, putničke agencije dobivaju između 50 i 200 kuna po svakom dovedenom putniku, a do 2014. godine kontinentalni dio Hrvatske bi, temeljem programa, trebalo posjetiti oko milijun turista.

Isto tako, na sajmu se raspravljalo o novo uvedenom standardu 'Hrvatska autohtona kuhinja', koji se dodjeljuje hrvatskim restoranima koji u svojim jelovnicima imaju 70 posto jela s popisa jela hrvatske autohtone kuhinje, prema Pravilniku što ga je Ministarstvo turizma pripremilo u suradnji sa strukovnim udrugama, čime je po prvi puta objedinjena hrvatska autohtona kuhinja i otvorene nove mogućnosti za ugostitelje.

Kroz ovaj se projekt, kojeg je Ministarstvo turizma pokrenulo u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom, Hrvatskom obrtničkom komorom i Hrvatskim kuharskim savezom, potiče i korištenje domaćih kvalitetnih namirnica malih obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava, te čuva od zaborava kulinarska baština.

Ove je godine Eko Etno sajam, u skladu s trendovima ekološke proizvodnje odjeće i dizajna inspiriranog tradicijom, na Modnoj platformi predstavio domaće dizajnere koji us pokazali proizvode visoke mode i vjenčanice, na zanimljiv način kombinirane s etno detaljima.



Pisane vijesti