I tijekom 2011. godine Hrvatska turistička zajednica nastavlja provođenje aktivnosti na internetu kao važnom segmentu promidžbe hrvatskog turizma. Dosadašnje aktivnosti Hrvatske turističke zajednice na društvenim mrežama poput Facebooka bilježe znatan uspjeh istaknuo je pomoćnik direktora Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Marin Kraljev na današnjoj prezentaciji na Danima hrvatskog turizma u Šibeniku.
Na Facebook-u, jednoj od najvećih i najpopularnijih društvenih mreža u svijetu, u posljednjih nekoliko mjeseci Facebook stranica Croatia.hr zauzima vodeću poziciju među drugim stranicama iz Hrvatske tako i turističkog sektora iz svijeta. Broj korisnika, kvaliteta interakcije sa istima te brojka koja označava porast od prosječno 1.000 novih korisnika dnevno, parametri su koji definiraju zavidnu poziciju stranica Hrvatske turističke zajednice na Facebook društvenoj mreži. Imamo trenutno više od 407 tisuća obožavatelja, a o učinkovitosti promidžbe putem Interneta najbolje govore i sljedeći podaci:
Hrvatska turistička zajednica pokrenula je projekt www.facebook.com/croatia.hr početkom lipnja 2009. godine, pravovremeno prepoznajući potencijal nastupa na društvenim mrežama. Na stranici se redovito objavljuju zanimljivosti, vijesti i događanja vezana za Hrvatsku kao atraktivnu turističku destinaciju. Korisnici mogu sudjelovati u nagradnim igrama, pratiti i komentirati sve sadržaje te koristiti razne tematske aplikacije koje za njih na ovoj stranici objavljuje Hrvatska turistička zajednica. Hrvatska turistička zajednica otvorila je ovaj komunikacijski kanal kako bi unaprijedila razmjenu informacija s postojećim i budućim gostima iz više od trideset zemalja svijeta, njihovo informiranje te poticanje privrženosti Hrvatskoj, u čemu je, ako je suditi po dosadašnjim pokazateljima, itekako uspjela.
Facebook stranica www.facebook.com/croatia.hr otvorena je i za sve turističke subjekte u Hrvatskoj, koji ovim putem mogu predstavljati svoju ponudu. Hoteli, kampovi, privatni iznajmljivači, organizatori manifestacija i drugi mogu se besplatno promovirati na stranici Hrvatske turističke zajednice uz zajamčenu veliku vidljivost (cca 52.000.000 pregleda objava u prvih 10 mjeseci 2011. godine) i impresivan broj gostiju koji prati ove sadržaje.
Nadalje, Kraljev je izrazio zadovoljstvo dosadašnjim aktivnostima Hrvatske turističke zajednice na društvenim mrežama te smatra kako je Hrvatska turistička zajednica putem svojih informacija s emitivnih turističkih tržišta utrla put novim saznanjima s kojima sa maksimalnom predanošću ulazi i u novu turističku godinu.
Osim Facebooka, osvrnuo se i na mobilnu aplikaciju Croatia.hr koju je Hrvatska turistička zajednica pokrenula u srpnju 2011. godine za Nokia mobilne telefone temeljene na Symbian 3 operativnom sustavu, iOS operativnom sustavu te mobilne telefone pokretane sustavom Android. Aplikacija omogućava jednostavan pregled i korištenje sadržaja preuzetih sa službenih web-stranica Hrvatske turističke zajednice www.hrvatska.hr, pristup općim informacijama o našoj zemlji, njezinim prirodnim i kulturnim ljepotama, aktivnostima, turističkim regijama, manifestacijama poput sportskih, zabavnih, kulturnih itd, smještajnim kapacitetima u hotelima, malim obiteljskim hotelima, kampovima, svjetionicima itd. Aplikacija može raditi u offline načinu rada bez pristupa Internetu, kako bi turistima svi sadržaji bili dostupni i dok su na putovanju bez dodatnih troškova prijenosa podataka.
Hrvatska turistička zajednica je u novoj verziji svoje mobilne aplikacije Croatia.hr implementirala i proširenu stvarnost („augmented reality“) gdje je iskoristila svoje baze podataka poput smještajnih kapaciteta, prirodne i kulturne baštine itd. Ovaj zanimljivi koncept programa omogućuje da se na normalnu sliku okoline (iz kamere mobilnog uređaja) u realnom vremenu dodaju različite korisne informacije za turiste. Usmjeri li se kamera mobilnog uređaja u neki objekt, tada se u tu stvarnost ubace prošireni elementi i na zaslonu se pojave informacije o traženom objektu. Time je postignuto da mobilna aplikacija Croatia.hr ujedno posluži i kao virtualni turistički vodič. U skoroj budućnosti planira se nadogradnja aplikacije u suradnji s predstavnicima turističkog sektora.
Također, danas je javnosti predstavljen i centralni pretraživač smještaja koji ima za cilj prilagodbu turističkog sektora razvoju tržišta pomoću novih informacijskih tehnologija, a radi poboljšanja konkurentnosti na turističkom tržištu. Ovaj projekt Hrvatske turističke zajednice omogućuje korisnicima pretraživanje putem tražilice i Google karte geopozicioniranih smještajnih kapaciteta. Trenutno je omogućena pretraga otoka, mjesta, nacionalnih parkova i parkova prirode, Unesco baštine, hotela, kampova, marina, svjetionika i privatnog smještaja.
Cilj Hrvatske turističke zajednice, istaknuo je Kraljev, da u skoroj budućnosti pretraživač postane centralni pretraživač cjelokupne turističke ponude. Pretraživač će, između ostalog, omogućiti jednostavni pregled turističke ponude u elektronskom obliku svih ponuđača turističkih usluga. Također, u sljedeća dva mjeseca planira se i implementacija programa iz projekta UHPA-e uz potporu Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice pod nazivom „Upoznaj Hrvatsku“ što predstavlja prvi korak u postizanju zacrtanog cilja, a to je objedinjavanje cjelokupne turističke ponude na jednom mjestu odnosno na internet stranicama www.hrvatska.hr.