Poslovni klub kulturnog turizma: Hrvatski otočni proizvod

Posebna nam je čast pozvati Vas na Poslovni klub kulturnog turizma, koji će se održati 19. travnja 2011. godine, s početkom u 12.00 sati, u prostorijama HGK, Rooseveltov trg 2, Zagreb, na kojemu će biti predstavljen projekt Ministarstva mora, prometa i infrastrukture „Hrvatski otočni proizvod“.

Projekt će predstaviti Ljubica Ajduković Ugarković iz MInistarstva mora, prometa i infrastrukture, uz predsjednika Zajednice kulturnog turizma prof. dr. Tomislava Šolu, kao moderatora.

Hrvatski otoci, prepoznatljiva turistička odredišta, zorno pokazuju da nacionalnu baštinu uz jezik, običaje, vještine, predaje, nošnje, građevine čini i stoljećima građen mentalitet i svjetonazor. Otoci u svom trajanju, a otočani u svojoj svijesti čuvaju najveće vrijednosti nacionalnog identiteta. Od arheoloških nalaza, sakralnih i profanih građevina, preko glagoljice, pisane riječi i jezične baštine, do obrta i vještina svih vrsta.

Projekt vizualnog označavanja otočnih proizvoda oznakom „Hrvatski otočni proizvod“ (HOP) Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture pokrenulo je početkom 2007. godine s namjerom poticanja otočnih proizvođača u proizvodnji izvornih i kvalitetnih proizvoda.

Temeljni je cilj bio identificirati i distribuirati kvalitetne otočne proizvode koji će biti prepoznati i u Hrvatskoj i izvan nje. Radi se o proizvodima koji su rezultat otočne tradicije, razvojno-istraživačkog rada, inovacije i invencije čija razina kvalitete mora biti mjerljiva. Oni potječu s ograničenih otočnih lokaliteta i rade se u malim serijama.

Projekt ima višestruke učinke, između ostalih i jedan od najvažnijih su gospodarski i demografski - otočni proizvođači kroz samozapošljavanje stvaraju proizvode natprosječne kvalitete stvarajući tako sebi i svojim obiteljima uvjete za opstanak i ostanak na hrvatskim otocima. Potrošači, odnosno  turisti s druge strane, susreću se s novim proizvodima u čiju se izvrsnost lako uvjeriti.

Projekt Hrvatski otočni proizvod namijenjen je poticanju razvoja otočne proizvodnje i podizanju razine kvalitete otočnih proizvoda, koji uključuju značajke otočne tradicije, razvojno-istraživačkog rada i inovacija, te promociji hrvatskih otoka kao područja od posebnog interesa za Republiku Hrvatsku, a u cilju pozicioniranja kvalitetnih proizvoda na domaćem i stranom tržištu.

link - Zajednica kulturnog turizmaZajednica kulturnog turizma pri HGK osnovana je 2004. godine na opredjeljenjima Strategije razvoja kulturnog turizma Republike Hrvatske, a zadužena je za poticanje razvoja kulturno-turističkog proizvoda na nacionalnoj i regionalnim razinama. Radi omogućavanja boljeg protoka informacija i promocije kulturno-turističkih proizvoda Zajednica za kulturni turizam Hrvatske gospodarske komore (HGK) osnovala je 'Poslovni klub kulturnog turizma', koji je osmišljen kao burza ideja i mjesto povezivanja, prostor za redovito mjesečno sastajanje i prezentaciju najkvalitetnijih projekata iz kulturnog turizma. Zajednica kulturnog turizma time nastavlja svoj rad predstavljanjem kvalitetnih projekata, s posebnim naglaskom na manifestacijama koje zadovoljavaju i visoke kriterije prezentacije što ih propisuje Povelja ICOM-a (Međunarodno vijeće muzeja pri UNESCO-u) o načelima važećim za muzeje i kulturni turizam, naglasio je njezin predsjednik prof. dr. Tomislav Šola.



Najave