Održana EUSAIR Komunikacijska akademija u Sloveniji

Završena EUSAIR komunikacijska akademija uz sudjelovanje više od 90 polaznika iz svih 10 zemalja članica EUSAIR-a: Italije, Slovenije, Hrvatske, Grčke, San Marina, Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore, Albanije i Sjeverne Makedonije.
 

Suradnja se ne može odvijati bez komunikacije, a komunikacija je interaktivan i dinamičan proces koji zahtijeva znanje i specifične vještine u koje stalno treba ulagati: održana prva EUSAIR komunikacijska akademija uz sudjelovanje više od 90 polaznika iz svih 10 zemalja članica EUSAIR-a: Italije, Slovenije, Hrvatske, Grčke, San Marina, Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore, Albanije i Sjeverne Makedonije.
 
EUSAIR Communication Academy novi je jednogodišnji program izgradnje kapaciteta u području komunikacija za tri ključne kategorije sudionika EU strategije Jadransko-jonske regije: osobe za odnose s javnošću unutar ministarstava i ostalih državnih institucija, ključne implementatore Strategije i mlade s područja svih 10 zemalja članica EUSAIR-a: Italije, Slovenije, Hrvatske, Grčke, San Marina, Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore, Albanije i Sjeverne Makedonije. Akademija je rezultat suradnje vodećeg partnera EUSAIR Facility Point  projekta, Vlade Republike Slovenije i Centra za europsku perspektivu iz Slovenije, a sastoji se od tri međusobno povezana modula dizajnirana sukladno specifičnim komunikacijskim potrebama svake od navedenih skupine polaznika. Akademija je pokrenuta ove godine, a moduli su održani u travnju i početkom lipnja online te u listopadu uživona Bledu. Provedba akademije financirana je iz EUSAIR Facility Point projekta i za krajnje je korisnike bila besplatna. Digitalne komunikacije, digitalna retorika i jačanje kapaciteta u razumijevanju i korištenju digitalnih alata i društvenih mreža u cilju širenja informacija o ciljevima i aktivnostima EU Strategije za Jadransko-jonsku regiju EUSAIR bile su okosnica edukacije, jednako kao i tema kibernetičke sigurnosti i sigurnosti podataka i komunikacije na internetu.
 
Akademiju su vodili istaknuti međunarodni komunikacijski stručnjaci: Matthias Lüfkens, arhitekt društvenih medija iz PR agencije DigiTips, koja savjetuje vlade, međunarodne organizacije i korporacije o najboljem korištenju društvenih medija i tvorac Twiplomacyja, studije koja proučava kako vlade i međunarodne organizacije koriste digitalne platforme. Lüfkens je bio voditelj digitalnih medija Svjetskog gospodarskog foruma (WEF) za koji je osmislio i implementirao vrlo uspješnu digitalnu strategiju, otvarajući Davos globalnoj publici na društvenim medijima; Matt Jacobs, digitalni koordinator Ureda za europske i euroazijske poslove pri Ministarstvu vanjskih poslova SAD-a; Charlélie Jourdan komunikacijski strateg kojeg, zbog njegovih strateških uvida i kreativne implementacije,   angažiraju na unaprjeđenju komunikacija i Europski parlament i Europska komisija, ali i  Google, Intel, WWF i koji je  dosada obučavao više od 6000 stručnjaka o operativnim komunikacijskim taktikama, tehničkom storytellingu, tehnikama brainstorminga i strateškog promišljanja; Dimitris Dimitriadis, predavač Digitalne marketinške analitike, umjetne inteligencije i prediktivne analitike na Europskom kampusu Sveučilišta York; Paolo Ganino iz Twittera; Gabriel Alvarez, komunikacijski stručnjak Europskog parlamenta i INTERREG programa ESPON i INTERACT; Roman Osadhuk iz Laboratorija za digitalna forenzička istraživanja Atlantic Councila sa sjedištem u Ukrajini; Matjaž Klipšteter, Katja Kek, Dino Subašić, Nina Tanhofer i Boštjan Romih komunikacijski stručnjaci iz Slovenije te Ingrid Omahna i Magdalena Rakovec iz Centra za europsku perspektivu CEP.
 
WhatsApp je novi Breaking News medij. Tiktok je novi Youtube. Youtube je novi Google. Postoje platforme za koje možda (još) niste ni čuli (Yandex, Vkontakte, Naver, WeChat, kakaoTalk ...). Svaka platforma ima svoja pravila. Osim toga, mijenjaju se super brzo. Ono što danas funkcionira, možda neće funkcionirati sutra – govorilo se, među ostalim, na radionici o razumijevanju i razvoju digitalne komunikacije i digitalnih kampanja. Radionicu Mobile Photography/Mobile Videography - kako napraviti što bolje fotografije i videa za digitalnu komunikaciju korištenjem mobitela, dostupnih alata i aplikacija, uz nešto vještine, vodili su Delimir Babić snimatelj s BBC Newsa i Urša Drofenik, fotografkinja.
 
EUSAIR kao inovativan i jedinstven pristup makroregionalne suradnje među dionici s različitih razina upravljanja, koji, uz to, dolaze i iz zemalja različitih administrativnih kapaciteta za njezinu provedbu, zemalja članica Europske unije: Italije, Slovenije, Hrvatske i Grčke i zemalja nečlanica: Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore, Albanije i San Marina,  ostvario je tijekom dosadašnje provedbe dobre rezultate. Strategija ima širok spektar dionika u  tih 10 zemalja i  zahtijeva vertikalne, horizontalne i dijagonalne tokove komunikacije uz dobro poznavanje i korištenje komunikacijskih  alata i kanala koji će doprinijeti širenju ključnih poruka ciljanim javnostima i osigurati potrebni doseg. Iako se postiglo dosta u proteklim godinama u tom području, ipak, još uvijek postoji jaz između postignuća Strategije s jedne strane i svijesti i informacija o njima kod opće i stručne javnosti, s druge strane. Stoga je komunikacija s dionicima EUSAIR-a i povećanje svijesti o postojanju Strategije i njenog Akcijskog plana i očekivanim/postignutim koristima jednako važan dio dobrog upravljanja EUSAIR-om, kao i usmjerenost na ciljeve i njihovo ostvarivanje.
 
Komunikacija je interaktivan proces koji zahtijeva znanje i specifične vještine. Moramo biti svjesni da je komunikacija odgovornost svakog od nas. Svatko bi trebao moći i trebao imati vještine komuniciranja postignuća svog rada. Dobra interna komunikacija uvjet je učinkovite vanjske komunikacije. Kako bi učinkovito komunicirali, dionici moraju steći dubinsko i primjenjivo komunikacijsko znanje, vještine i alate – objasnili su motiv pokretanja EUSAIR komunikacijske akademije njezini organizatori.  
 
U Akademiji su sudjelovali i djelatnici Ministarstva turizma i sporta, kao koordinatora 4. tematskog stupa EU Jadransko-jonske strategije EUSAIR Održivi turizam te Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja,  koje sudjeluje u radu 1. tematskog stupa Plavi rast kao predstavnik Hrvatske.

Pisane vijesti