Turističke zajednice deset županija potpisale su u srijedu u Lokšinom dolu kod Jastrebarskog sporazum o suradnji u razvoju i realizaciji projekta "Okusi hrvatske tradicije" kojim se promovira domaća i tradicionalna kuhinja te namirnice.
Projekt "Okusi hrvatske tradicije" već nekoliko godina, u suradnji s restoranima i turističkim zajednicama diljem Hrvatske, provodi varaždinska destinacijska tvrtka DMK Vall042, čiji je osnivač i voditelj ovog projekta Borislav Šimenc naglasio da je dosad uključeno više od 130 restorana koji nude domaću kuhinju.
"Svi oni i nose znak "Okusi hrvatske..", koji gostima jamči da u tim objektima dnevno nude najmanje dva tradicijska jela s prilogom i najmanje šest etiketa lokalnog pića, od domaćih namirnica i proizvoda", kazao je Šimenc, dodavši da su svi uključeni, ugostiteljski objekti i turističke zajednice, umreženi te planiraju i zajednički nastup, edukativne, promotivne i marketinške aktivnosti s ciljem boljeg pozicioniranje Hrvatske kao bogate, raznolike i specifične gastronomske i enološke destinacije.
Domaćin današnjem potpisivanju bila je Turistička zajednica Zagrebačke županije, također potpisnica, čija je direktorica Ivana Alilović naglasila kako očekuje da i to ojača prepoznatljivost pa i kvalitetu ugostiteljske i gastro ponude u Županiji.
"U Zagrebačkoj županiji odavno se njeguje i čuva kulinarska tradicija, a to može biti i njezina komparativna prednost i element veće konkurentnosti ponude, s obzirom da se takva hrana sve više traži", istaknula je Alilović, dodajući da je trenutno iz te Županije u projektu "Okusi hrvatske tradicije" uključeno 14 restorana, među kojima i Vinogradarska kuća Braje u kojemu je sporazum i potpisan.
Vlasnik tog restorana i OPG-a Braje Robert Braje zadovoljan je što je njegov objekt u tome poručivši da kod njih "nema lažne priče 'od polja do stola', već su sve namirnice ili vlastiti proizvod ili proizvodi lokalnih OPG-ova".
Današnji sporazum najveća je programska suradnja turističkih zajednica ostvarena do sada, rekla je Alilović i najavila da će se promotivne aktivnosti TZ Zagrebačke županije provoditi pod sloganom "zeleno-održivo-sigurno" te će uskoro pokrenuti i kampanju za domaće tržište pod nazivom "Odmor nikad bliži".
Pomoćnica ministra turizma Monika Udovičić rekla je da istraživanja pokazuju da gastronomija i enologija imaju sve veću važnost za turiste, te da trećina njih to ističe kao glavni ili vrlo važan motiv dolaska u Hrvatsku.
"Taj je motiv još važniji za kontinentalni turizam, a gastronomija znatno povećava potrošnju, tako da jedan turist na moru prosječno potroši 93 eura po danu, dok je taj iznos na kontinentu 113 eura", iznijela je podatke Udovičić, ustvrdivši i da gosti žele potrošiti i više novca na nešto autohtono.
Govoreći najnovije informacije o bukingu, Udovičić je kazala kako "buking ne opada, a rezervacije za srpanj i kolovoz još uvijek stoje, što je vrlo dobro".
Najavila je da će sutra biti puštena u 'promet' aplikacija putem koje će svi gosti iz EU-a koji dolaze u Hrvatsku moći kod kuće ispuniti upitnik s podacima gdje su rezervirali smještaj, svoje kontakt podatke, kako bi ih mogli kontaktirati u slučaju negativne situacije.
"To je važno za veću sigurnost i doprinosi spašavanju turističke sezone u uvjetima javnozdravstvene krize", ocijenila je Udovičić. (Hina/FaH)
Pisane vijesti