Sveti Martin na Muri nova je nacionalna Europska destinacija izvrsnosti (EDEN) s temom wellness i well-being turizma. EDEN pobjednik i četiri finalista promovirat će se na europskoj razini. Ovo je treći put da je titula EDEN pobjednika otišla u Međimursku županiju.
U 2006./2007. godini proveden je prvi EDEN izbor s temom „
Turizam na ruralnom području“, a nacionalni pobjednik bio je Sveti Martin na Muri, kojemu je u sklopu 6. Europskog turističkog foruma u Portugalu (25. i 26. 10. 2007.) dodijeljeno priznanje. Hrvatska je bila jedina zemlja nečlanica koja je sudjelovala u ovom izboru.
Destinacija Gornje Međimurje bila je hrvatski pobjednik u izboru Europske destinacije izvrsnosti (EDEN) za 2014./2015. godinu s temom „T
urizam i lokalna gastronomija“, čiji je cilj nagrađivanje i promicanje netradicionalnih turističkih odredišta koja su u svoju turističku ponudu uključila lokalnu i autohtonu gastronomiju.
Najnoviji pobjednik, destinacija Sveti Martin na Muri, prepoznatljivo je wellness odredište kontinentalnog turizma. Rudi Grula, voditelj Turističkog ureda Međimurske županije, kaže kako je riječ o lokalnoj zajednici visoko osviještenoj o održivom turizmu.
„Sinergijom svih dionika postiže se konkurentska prednost koju Sveti Martin na Muri ističe ispred sličnih destinacija. Terme Sveti Martin nositelji su novih trendova u wellnessu i well-beingu kroz inovativnu ponudu povezanu s antropozofskim principima Rudolfa Steinera, biodinamičkom poljoprivredom te širokom paletom aktivnog odmora“, ističe Grula.
U wellness industriji upravo se traže autentični i inovativni proizvodi, istaknuto je na panelu „Wellness i well-being turizma – pratimo li trendove?“, održanom u sklopu svečanosti.
Uz pobjedničku destinaciju, na svečanosti u dvorcu Odescalchi predstavila su se još četiri finalista, poznate destinacije zdravstvenog i wellness turizma - Stubičke toplice, Daruvar, Tuheljske toplice i Krapinske toplice.
Hrvatski stručnjaci i turistički djelatnici: Slavija Jačan Obratov ispred HTZ-a, Ivana Kolar, vlasnica tvrtke Julius Rose, Izabela Vrtar, glavna urednica magazina Sensa, Marcel Medak, direktor Bizovačkih toplica i Manuel Magdić, voditelj klastera Pannonian Health, zaključili su kako hrvatska ima potencijala i resursa za razvoj zdravstvenog i wellness turizma, što su pokazali ovogodišnji finalisti Europske destinacije izvrsnosti. Ovaj segment turističke ponude može biti temelj razvoja netradicionalnih turističkih destinacija poput onih koji se promoviraju kroz EDEN projekt.
„U Hrvatsku sedam posto turista dolazi motivirano zdravstvenim razlozima, dok njih osam posto dolazi zbog wellness ponude, a također je poznato da su takvi gosti dobri potrošači koji u prosjeku za vrijeme boravka u destinaciji izdvajaju 20 do 30 posto više financijskih sredstava od „klasičnih“ turista. Stoga mi je iznimno drago da je tema ovogodišnje EDEN nagrade upravo wellness i well-being i da su hrvatske wellness destinacije kroz ovaj projekt prepoznale priliku za dodatnom promocijom na europskom emitivnom tržištu“, istaknuo je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, dodavši kako iskrene čestitke na izboru upućuje predstavnicima destinacije Sveti Martin na Muri, kao i svim ostalim finalistima.
Pobjednička destinacija, nositeljica titule EDEN, promovirat će se na službenim stranicama Europske komisije i Hrvatske turističke zajednice, a prema riječima Slavije Jačan Obratov, direktorice Sektora za sustav turističkih zajednica i razvoj proizvoda u Hrvatskoj turističkoj zajednici, pobjednik i finalisti predstavit će se na europskoj razini te pridružiti europskoj mreži destinacija koje promoviraju održivi turizam.
Od početka projekta Hrvatska turistička zajednica sa sustavom turističkih zajednica i u suradnji s Ministarstvom turizma provodi
EDEN izbor u skladu sa zadanim temama koje su do sada dale devet nacionalnih EDEN pobjednika i 36 finalista.
Pisane vijesti