91 posto nezaposlenih želi raditi tijekom turističke sezone

Pilot projekt «Zapošljavanje u turizmu» kojeg je pokrenuo web portal Posao.hr u suradnji s Ministarstvom mora, turizma, prometa i razvitka, Ministarstvom gospodarstva, rada i poduzetništva te Hrvatskim zavodom za zapošljavanje, u prvih je mjesec dana trajanja akcije ponudio 113 oglasa za slobodna radna mjesta u turizmu.

Ideja akcije «Zapošljavanje u turizmu» je motivirati i poticati poslodavace na zapošljavanje kvalificiranih zaposlenika tijekom turističke sezone u Hrvatskoj. Tijekom provođenja akcije, u cilju olakšanog pristupa posloprimcima, baza životopisa korisnika u djelatnosti turizma i ugostiteljstva za sve je poslodavce ponuđena besplatno, a u razdoblju od 20. srpnja do 20. kolovoza pregledalo ju je 195 tvrtki. Izdvojene stranice web portala Posao.hr posvećene akciji »Zapošljavanje u turizmu» u mjesec je dana trajanja akcije posjetilo 12 672 osoba.

Tijekom dosadašnjeg trajanja akcije, na web portalu Posao.hr objavljeno je 113 oglasa za radna mjesta u djelatnosti turizma i ugostiteljstva, a budući da se u oglasima traži više izvršitelja, može se procijeniti da je oglašena potreba za 150 novih radnih mjesta u turizmu. Posloprimci koji žele raditi u turizmu su također bili aktivni, pa se u mjesec dana trajanja akcije kreiralo čak 708 novih životopisa u navedenoj djelatnosti, što je 60% od ukupnog broja novih životopisa na web portalu Posao.hr. 

Paralelno s akcijom «Zapošljavanje u turizmu», na web portalu Posao.hr provedeno je istraživanje vezano uz rad tijekom turističke sezone u kojem je sudjelovalo 877 ispitanika, ponajviše iz Zagreba i Zagrebačke županije (28%), te županija koijma je turizam jedna od osnovnih djelatnosti – Splitsko-dalmatinske (16%), Primorsko-goranske (9%), Istarske (8%), Zadarske (7%) Dubrovačko-neretvanske (5%) i Šibensko-kninske (5%).

Istraživanje je pokazalo kako je u Hrvatskoj posao vrlo tražen - čak 91% ispitanika odgovorilo je potvrdno na pitanje bi li, ukoliko bi bili nezaposleni, radili u djelatnosti turizma tijekom turističke sezone, a njih 3/5 barem je jednom radilo na sezonskim poslovima.

Najveći broj ispitanika koji su sudjelovali u istraživanju - njih 46%, smatra kako se kvaliteta usluge u turizmu ne ističe ni u pozitivnom ni u negativnom smislu. 2% ispitanika smatra kako je usluga izrazito loša, 19% smatra da je loša, 32% smatra da je kvaliteta usluge dobra, a samo je 1% mišljenja da je razina usluge u turizmu izrazito dobra.

I hrvatski su posloprimci svjesni kako veliki problem kvalitetne usluge u turizmu djelomično leži i u nedovoljnom trudu pojednih turističkih djelatnika. Ispitanici su kao najveći problem koji narušava kvalitetu usluge u turizmu izdvojili nemotiviranost za rad (38%), neljubaznost (27%), nekvalificiranost za poslove koje obavljaju (24%) te nepoznavanje stranih jezika (11%).

Zanimljiv je i podatak da 46% ispitanika smatra da osobe zaposlene u turizmu uglavnom nisu kvalificirane za poslove koje obavljaju, nasuprot 18% onih koji smatraju da su uglavnom dovoljno kvalificirane.

Iako se smatra da je rad tijekom turističke sezone najbolji i najbrži način zarade, kao najveći problem s kojim se susreću sezonci ispitanici su naveli nedovljna novčana primanja (39%), prevelik broj radnih sati u danu (36%) i rad neprijavljen državi (25%).

Akcija «Zapošljavanje u turizmu», koja će trajati do 19. rujna ove godine, uz besplatno pretraživanje baze životopisa poslodavcima pruža i popust od 20% na sve oglase za radna mjesta u djelatnosti turizma i ugostiteljstva.



Pisane vijesti