Turistička sezona odvija se uz usporeni buking, bilježe se određeni minusi, no nije ni izbliza tako loše kao što je izgledalo u drugom i trećem mjesecu, istaknuo je predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) Boris Žgomba na današnjoj konferenciji za novinare.
Dodao je kako još nema točnih podataka koliki su minusi, sve je još na razini procjena, no što se tiče bukinga za srpanj i kolovoz pad je manji od deset posto.
Prema podacima UHPA-e za šest mjeseci, veći pad se bilježi u kongresnim i bussines putovanjima, a u organiziranim putovanjima najveći pad je u hotelskom smještaju.
U dijelu apartmana i privatnom smještaju, kazao je Žgomba, bilježe se relativno dobri rezultati koji su na tragu lanjskih. Razlog dobrih rezultat u privatnom smještaju je taj što u startu ima niže cijene, a i ranije su krenuli sa popustima, pojasnio je.
Što se tiče prognoza i očekivanja za naredno razdoblje, Žgomba je rekao kako na euro-mediteranskom tržištu vlada velika borba za goste. Konkurencija se bori svim sredstvima, a najjače oružje su joj cijene i kvaliteta ponude, rekao je. Cijene konkurenata niže su od 10 do 40 posto, ovisno o segmentima ponude pa tako primjerice popusti u hotelima variraju od 10 do 30 posto.
Žgomba je istaknuo kako svaki davatelj usluga samostalno odlučuje kada će spustiti cijene, no mišljenja je kako su neki s tim ipak prekasno krenuli. Ističe trend traženja kraćih boravaka, jeftinijeg smještaja te izbjegavanja najskupljeg dijela sezone. Žgomba je kazao i da će na jesen, kad se svedu bilance, putničke agencije sigurno morati smanjiti troškove poslovanja te kako će vjerojatno biti onih koje više neće moći dalje poslovati. (Hina)
Pisane vijesti