Jedna od najvećih internetskih rezervacijskih platformi Booking.com prošle je godine u poslovanju s nehotelskim smještajnim objektima ostvario 2,8 milijardi američkih dolara, od čega samo u trećem lanjskom kvartalu više od milijardu dolara, izvijestili su iz hrvatskog ureda Booking.coma. To je ujedno i prvi puta otkako ta platforma posluje (od 1996.) da je matična grupa Booking Holdings otkrila podatke o prihodima Booking.com-a u poslovanju s nehotelskim smještajnim objektima odnosno apartmanima, kućama za odmor i drugim jedinstvenim smještajnim objektima. Ostvareni lanjski prihod od tog smještaja od 2,8 milijardi dolara čini 20 posto ukupnog godišnjeg prihoda tvrtke, a u tom dijelu poslovanja ima, kako kažu, i brži rast od sveukupnog rasta prihoda te odličnu profitabilnost.
"Segment nehotelskog smještaja izuzetno je važan u poslovanju Booking.coma, koji je u 2018. ostvario velik rast završavajući godinu sa 5,7 milijuna prijavljenih smještajnih jedinica na svojim stranicama, što je i više od ijedne druge tvrtke za rezervaciju nehotelskog smještaja. Ta brojka pokazuje rast od 18 posto u odnosu na 2017.", ističu iz Booking.coma.
Otkrivaju i da je 40 posto aktivnih korisnika Booking.com-a u posljednjih 12 mjeseci rezerviralo neki od nehotelskih opcija smještaja na njihovoj stranici, što, po njima, pokazuje potrebu putnika za što raznovrsnijim smještajem na jednoj platformi, od hotela do kuća za odmor.
Za Hrvatsku pritom nisu iznosili brojke o poslovanju i prihodima, ali su nedavno objavili da se Hrvatska po ocjenama gostiju koji su rezervirali smještaj putem te platforme za 2018. našla na šestom mjestu sa nešto više od 34 tisuće nagrađenih objekata, kojima su gosti dali najviše prosječne ocjene. Ukupno su nagradili gotovo 760 tisuća objekata u 219 zemalja i teritorija. u svijetu.
Booking.com je osnovan 1996. u Amsterdamu kao mala startup tvrtka koja se razvila u jednu od najvećih tvrtki za online rezervaciju smještaja u svijetu. Dio je grupe Booking Holdings Inc.i ima više od 17 tisuća zaposlenih u više od 190 ureda u 70 zemalja u svijetu. U ponudi ima više od 28 milijuna različitih smještajnih jedinica u različitim vrstama objekata, od luksuznih hotela do kućica na drvetu i iglua, u više od 145 tisuća odredišta u 228 zemalja i teritorija diljem svijeta. Putem te platforme, po njihovim podacima, svakog se dana rezervira više od 1,5 milijuna noćenja. (Hina/FaH)
EU