Cjelogodišnjim poslovanjem jačaju destinaciju i produljuju sezonu, bogatstvom sadržaja privlače goste više platežne moći, a uz tradicionalna emitivna tržišta naklonjeni su im gosti iz SAD-a te s dalekih tržišta – obiteljski i mali hoteli jedan su od ključnih segmenata hrvatskog turizma, istaknuto je na prvom kongresu obiteljskih i malih hotela i onih koji će to postati u zagrebačkom hotelu Westin. „Obiteljski i mali hoteli iznimno su važni jer promoviraju ono autohtono i autentično, pokreću promjene i unaprjeđuju cijelu hotelsku industriju te zaista vjerujem da investicija u njih jest jedan od temelja održivog razvoja hrvatskog turizma. Turisti sve više traže odmor prilagođen njihovim željama i potrebama i upravo stoga ovi hoteli dobivaju na značaju jer nude specifičan turistički proizvod tijekom cijele godine. Kako je većina malih i obiteljskih hotela visoke kategorije, jačanje ovog segmenta ponude izuzetno je važno za jačanje konkurentnosti hrvatskog turizma“, rekao je ministar turizma Gari Cappelli.
Da su obiteljski i mali hoteli posebni i prepoznatljivi slaže se i direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.
„Obiteljski i mali hoteli predstavljaju segment koji značajno pridonosi bogatstvu i raznolikosti ukupne smještajne ponude naše zemlje. Karakterizira ih efikasnost u poslovanju, autohtonost i autentičnost, te osobni pristup gostu. Hrvatska turistička zajednica nastavit će provedbu kvalitetne promocije obiteljskih i malih hotela na ključnim emitivnim tržištima, posebice na tržištima Njemačke, Austrije, Velike Britanije, ali i SAD-a i Koreje čiji gosti posebno preferiraju ovaj vid smještaja“, naglasio je direktor HTZ-a.
Iako u ukupnim hotelskim kapacitetima čine svega deset posto - za razliku od primjerice Austrije, Italije i Grčke gdje ih je 80 posto - obiteljski i mali hoteli ponudom, sadržajima i kvalitetom odavno su premašili konkurenciju. Hrvatska danas broji oko 400 malih obiteljskih hotela, dok ih Italija ima 23 tisuće, a Grčka i Austrija po deset tisuća.
„Iza obiteljskih i malih hotela dobra je turistička godina. Zabilježili smo rast prometa, bolju popunjenost u pred i posezoni i to su trendovi koji nas vesele i ohrabruju. Unatoč dobrim rezultatima zadnjih godina rasli su troškovi poslovanja. Kako bi se održala postojeća profitabilnost štedi se i racionalizira na sve načine“, kazao je Šime Klarić, predsjednik Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela koja broji dvjestotinjak članova. Više od 50 posto članova imaju hotele sa četiri i pet zvjezdica, a 40 posto s tri zvjezdice. Čak 33 posto članova Nacionalne udruge smješteno u Splitsko-dalmatinskoj županiji, 16 posto u Primorsko-goranskoj, 13 posto u Istarskoj, slijedi Šibensko-kninska s 11 posto, itd.
„Kako bismo održali kvalitetu, konkurentnost i osigurali rast u Nacionalnoj udruzi, institucionalno treba djelovati brzo i efikasno u četiri smjera – smanjenje troškova poslovanja kroz deregulaciju zakonodavnog okvira, uspostavu sustavne promocije i brendiranja posebno kroz sustav HTZ-a, sustavnu edukaciju, osiguranje bolje dostupnosti povoljnijih financijskih sredstava između ostalog i iz EU fondova te refinanciranje prilagođeno malom hotelijerstvu s posebnom pažnjom na hotele u nerazvijenim odredištima na moru i na kontinentu“, zaključio je Klarić.
Pisane vijesti