"Ostanimo globalno konkurentni u 2009. i 2010." naziv je i glavna poruka antirecesijskog Akcijskog plana za turizam kojeg je Ministarstvo turizma predalo jučer hrvatskoj Vladi i Ministarstvu financija, kao koordinatoru za sve antirecesijske mjere, kazao je danas ministar turizma Damir Bajs otvarajući Međunarodni sajam turizma CroTour na Zagrebačkom velesajmu.
Sajam CroTour održava se do 5. travnja, a na devet tisuća četvornih metara izložbene površine okupio je 272 izlagača iz Hrvatske i 24 zemlje, što je stotinjak izlagača i pet zemalja više nego lani kada se taj sajam održavao prvi put.
Ocjenjujući tu činjenicu posebno važnom u kriznoj godini, kada mnogi drugi turistički sajmovi u Europi bilježe manje izlagača i posjetitelja, ministar Bajs je kazao i da je sajam mjesto gdje se uoči početka turističke sezone sreću turistička ponuda i potražnja, razmjenjuju iskustva domaćih i stranih izlagača te sklapaju poslovi.
Istaknuvši da će ova godina za svjetski, pa i za hrvatski turizam po svim pokazateljima biti jedna od najtežih u zadnjih desetak godina, ministar je naglasio da se Hrvatska za ovu sezonu pripremila koliko je mogla.
Podsjetio je da se već krajem prošle godine krenulo s mjerama udruženog oglašavanja privatnog i javnog sektora, koje su već dale rezultate, te da su mjere uklopljene u akcijski plan nastavak te suradnje i promišljanja kako hrvatski turizam može lakše ostati konkurentan u kriznim vremenima i dalje.
No, osim naziva ministar danas na Velesajmu nije iznosio nikakve druge detalje toga plana kojeg su u Ministarstvu izrađivali u suradnji s nekoliko relevantnih institucija i tvrtki (Institut za turizam, Horwath Consulting, Ekonomski fakultet) i za kojeg su dobili i podršku Svjetske turističke organizacije (UNWTO).
Naznačio je tek da će Hrvatska, ako se usvoji i samo dio mjera iz tog plana, biti u prednosti pred konkurencijom. A biti bolji od konkurencije cilj je hrvatskog turizma u ovoj, ali i idućim sezonama, dodao je.
Posjetitelji na ovogodišnji sajam CroTour na ZV-u mogu ući besplatno te iz 'prve ruke' kod domaćih agencija i hotela izlagača rezervirati domaća i inozemna putovanja i odmore uz popuste koji se kreću od 5 do 10 posto.
Među izlagačima uređenošću štandova posebnu pažnju privlače SAD, Turska, Španjolska, Bosna i Hercegovina te Vojvodina, a po cijelom sajmu 'odzvanja' pjesma folklornih, etno i drugih kostimiranih skupina. (Hina)