Za 2009. godinu Ministarstvo turizma i HTZ osigurali poticaje domaćim i stranim organizatorima putovanja po turistu i za udruženo oglašavanje

Objavom bankarske krize i globalne recesije u tijeku 2008. godine, ministar turizma Damir Bajs naznačio je da će 2009. biti najteža godina za svjetski i hrvatski turizam te najavio da će priprema sezone biti prvi i glavni cilj Ministarstva. Već u studenome 2008. tako je rebalansom prošlogodišnjeg proračuna za promidžbu hrvatskog turizma osigurano dodatnih 10,3 milijuna kuna.
Kako je procijenjeno, ključ je uspjeha partnerstvo privatnog i javnog sektora. Stoga je zajedno sa strukovnim udrugama u turizmu i privatnim sektorom (HGK, HOK, HUP, HUH, OMH, UHPA, UNPAH, KUH) u studenome 2008. osnovano Povjerenstvo te utvrđeno da će mjere za 2009. godinu biti usmjerene prema poticajima domaćim i stranim turoperatorima za organizirani dolazak turista. I to 1 euro po svakom dovedenom putniku u sezoni, te 20 eura u pred i posezoni. Ukupna promidžba tako je utrostručena, odnosno povećana sa 60 na nešto više od 185 milijuna kuna.

Objavom bankarske krize i globalne recesije u tijeku 2008. godine, ministar turizma Damir Bajs naznačio je da će 2009. biti najteža godina za svjetski i hrvatski turizam te najavio da će priprema sezone biti prvi i glavni cilj Ministarstva. Već u studenome 2008. tako je rebalansom prošlogodišnjeg proračuna za promidžbu hrvatskog turizma osigurano dodatnih 10,3 milijuna kuna.

Kako je procijenjeno, ključ je uspjeha partnerstvo privatnog i javnog sektora. Stoga je zajedno sa strukovnim udrugama u turizmu i privatnim sektorom (HGK, HOK, HUP, HUH, OMH, UHPA, UNPAH, KUH) u studenome 2008. osnovano Povjerenstvo te utvrđeno da će mjere za 2009. godinu biti usmjerene prema poticajima domaćim i stranim turoperatorima za organizirani dolazak turista. I to 1 euro po svakom dovedenom putniku u sezoni, te 20 eura u pred i posezoni. Ukupna promidžba tako je utrostručena, odnosno povećana sa 60 na nešto više od 185 milijuna kuna.

Ministar turizma ocijenio je, bez obzira na najmanji proračun od svih ministarstava, koji iznosi 243 milijuna kuna, nužnost preusmjeravanja svih dostupnih sredstava u taj novi program suradnje privatnog i javnog sektora. Ključ uspjeha bila je pravovremena reakcija, te su natječaji za udruženo oglašavanje raspisani 22. prosinca 2008. godine.

Interes privatnog sektora nadmašio je očekivanja te je pristiglo 618 kandidatura. Valja naglasiti kako, osim iznimnog uspjeha modela udruženog oglašavanja, on pretpostavlja preuzimanje obveze dovođenja gostiju po iznosu odobrene potpore, što bi obuhvatilo 40 posto organiziranog dolaska gostiju u Hrvatsku u 2009. godini, ili ukupno 1.461.402 turista. Te su mjere u cijelosti i provedene do kraja veljače 2009. godine, odnosno potpisani su svi ugovori po objavljenim natječajima za udruženo oglašavanje, te su sredstva privatnom sektoru u potpunosti na raspolaganju.

Ministar Damir Bajs najavio je i da će se, nakon sagledavanja trendova s najveće svjetske turističke burze u Berlinu, ponovno sastati s cijelim turističkim sektorom radi redefiniranja sezone. Ujedno, u Ministarstvu turizma je u tijeku izrada dopunskih mjera u sklopu Vladinog akcijskog plana za hrvatski turizam. 



Pisane vijesti