Ministar turizma Damir Bajs i direktor Glavnog ureda HTZ-a Niko Bulić izvijestili su o punoj primjeni mjera zajedničke promidžbe javnog i privatnog sektora u turističkoj 2009. godini, te predstavili rezultate pet natječaja za udruženo oglašavanje u tiskovnim medijima, televiziji, radiju, internetu i putem plakatiranja na svim tržištima.
Interes privatnog sektora nadmašio je očekivanja, te se za pet modela udruženog oglašavanja prijavilo 618 organizatora putovanja u ukupnom iznosu od 40,7 milijuna kuna, čime ukupni zahtjevi premašuju odobrena sredstva za 5 milijuna kuna. S obzirom na takav interes, održat će se hitna sjednica Turističkog vijeća kako bi se promjenom poslovnog plana ukupni iznos za promidžbu povećao na 182 milijuna kuna.
Valja naglasiti kako osim iznimnog uspjeha modela udruženog oglašavanja, on pretpostavlja preuzimanje obveze dovođenja gostiju po iznosu odobrene subvencije, te ukoliko svi ispune svoje obveze to bi obuhvatilo gotovo 15 posto svih stranih gostiju u 2009. godini, ili ukupno 1,461.402 turista.
Ukupna vrijednost zahtjeva za udruženo oglašavanje Hrvatske turističke zajednice s organizatorima putovanja u 2009. godini, prema kriteriju za udruživanje sredstava 1 euro po dovedenom putniku, iznosi 9,944.960 kuna, što predstavlja 1,35 milijuna dovedenih gostiju. Pristigli zahtjevi prema modelu III. najviše se odnose na tržišta Njemačke (204.704 eura), Slovenije (100.384 eura), Austrije (96.045 eura).
Za udruženo oglašavanje Hrvatske turističke zajednice s organizatorima putovanja u pred i posezoni u 2009. godini, prema kriteriju za udruživanje sredstava 20 € po dovedenom putniku, zaprimljena je ukupna vrijednost svih pristiglih kandidatura u iznosu od 12,471.160 kuna, što predstavlja 85.045 planiranih gostiju u pred i posezoni u 2009. godini. Pristigli zahtjevi prema modelu IV odnose se najviše na tržišta Francuske (287.577 eura), Njemačke (110.600 eura), Rusije (90.000 eura) te ukupnoo europsko tržište (298.572 eura).
Turistički promet u 2008. godini, prema službenim podacima Državnog zavoda za statistiku, a sukladno našim predviđanjima, zabilježio je pozitivan trend; ostvareno je 57,1 milijun turističkih noćenja, što je 2% više nego u 2007. U Hrvatsku je u protekloj godini ukupno došlo 11,3 milijuna turista, odnosno oko 1% više nego godinu prije. Može se stoga konstatirati da negativni trendovi pada turističkog prometa u svijetu zbog visokih cijena nafte i poskupljenja hrane, uslijed čega su nama konkurentne zemlje, poput Francuske, Italije i Portugala, zabilježile minuse, nisu utjecali na hrvatski turizam u 2008. godini. No, posljednja predviđanja UNWTO-a govore kako se mogu očekivati negativni trendovi u globalnom turizmu u sljedećih šest do devet mjeseci, odnosno mogući pad prometa do 2 posto.
U okviru priprema za zahtjevnu 2009. godinu, Ministarstvo turizma stoga je još 25. studenoga 2008. godine osnovalo «Povjerenstvo za uskladbu promidžbenih aktivnosti javnog i privatnog sektora za turističku 2009. godinu» u koje su uključeni predstavnici Ministarstva i HTZ-a, strukovne udruge i privatni sektor (HGK, HOK, HUP, HUH, OMH, UHPA, UNPAH i KUH). Osnovni je cilj Povjerenstva bio, kroz suradnju javnog i privatnog sektora, pripremiti kvalitetne i efikasne promidžbene aktivnosti na svim ključnim tržištima za hrvatski turizam.
Važno je napomenuti da Vlada RH i Ministarstvo turizma temeljem Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju s EU, potpisanog 29. listopada 2001. godine za vrijeme mandata tadašnjeg premijera Ivice Račana, a temeljem pregovora koje je vodila tadašnja ministrica turizma Pave Župan Rusković, ne smije davati subvencije domaćim i stranim putničkim agencijama i turoperatorima za dovođenje organiziranog turističkog prometa. Službenom ratifikacijom SSP-a 1. veljače 2005., Ministarstvo turizma je moralo odustati od takvih subvencija za organizirani turistički promet, jer su mu bile zabranjene, te se u svim svojim programima potpora moralo uskladiti s Pravilima o potporama, sukladno Zakonu o državnim potporama, to jest zakonodavstvu Europske unije. S obzirom, dakle, na činjenicu da temeljem pregovora s EU i preuzetih obveza, Hrvatska sebi nije ostavila prijelazno razdoblje, te naravno mora poštivati vlastiti ugovor, mjere koje trenutačno poduzima Ministarstvo turizma, one su koje su nam na dispoziciji. U tom smislu Ministarstvo je, zajedno s HTZ-om znatno povećalo svoje dosadašnje te uvelo i nove aktivnosti.