Veliki interes privatnog sektora za udruženo oglašavanje hrvatskog turizma u 2009.

U drugom dijelu natječaja za udruženo oglašavanje pristiglo je oko 600 zahtjeva, što govori o velikom interesu i prihvaćanju mjera promidžbenih aktivnosti hrvatskog turizma u 2009. godini, naglasio je ministar turizma Damir Bajs na današnjoj konferenciji za novinare, dodavši kako će za mjere promidžbe hrvatskog turizma biti upotrijebljeno tri puta više sredstava nego prošle godine, te čak deset puta više za promidžbu na domaćem turističkom tržištu.
Valja imati na umu kako je hrvatski turizma specifičan, jer čak 89 posto gostiju dolazi iz inozemstva, dakle onih koji mogu birati bilo koju destinaciju, a ipak oko 80 posto njih u Hrvatsku dolazi dva ili više puta, što govori o hrvatskoj konkurentnosti, naglasio je ministar. Međutim, u ovoj se godini, uz promidžbu na tržištima nama bližih zemalja, znatno okrećemo i domaćem tržištu, te internetskom oglašavanju za što je izdvojeno pet puta više novaca nego prošle godine, rekao je Bajs.

U drugom dijelu natječaja za udruženo oglašavanje pristiglo je oko 600 zahtjeva, što govori o velikom interesu i prihvaćanju mjera promidžbenih aktivnosti hrvatskog turizma u 2009. godini, naglasio je ministar turizma Damir Bajs na današnjoj konferenciji za novinare, dodavši kako će za mjere promidžbe hrvatskog turizma biti upotrijebljeno tri puta više sredstava nego prošle godine, te čak deset puta više za promidžbu na domaćem turističkom tržištu.

Valja imati na umu kako je hrvatski turizma specifičan, jer čak 89 posto gostiju dolazi iz inozemstva, dakle onih koji mogu birati bilo koju destinaciju, a ipak oko 80 posto njih u Hrvatsku dolazi dva ili više puta, što govori o hrvatskoj konkurentnosti, naglasio je ministar. Međutim, u ovoj se godini, uz promidžbu na tržištima nama bližih zemalja, znatno okrećemo i domaćem tržištu, te internetskom oglašavanju za što je izdvojeno pet puta više novaca nego prošle godine, rekao je Bajs.

Kada je riječ o cijenama, ministar je ponovio preporuku da se one podižu razmjerno podizanju kvalitete ponude, uz stalno praćenje stanja na turističkom tržištu.

Turistički promet u 2008. godini, prema službenim podacima Državnog zavoda za statistiku, a sukladno našim predviđanjima, zabilježio je pozitivan trend; ostvareno je 57,1 milijun turističkih noćenja, što je 2 posto više nego u 2007. godini. 

U Hrvatsku je u protekloj godini ukupno došlo 11,3 milijuna turista, odnosno oko 1posto više nego godinu prije. Može se stoga konstatirati da negativni trendovi pada turističkog prometa u svijetu zbog visokih cijena nafte i poskupljenja hrane, uslijed čega su nama konkurentne zemlje, poput Francuske, Italije i Portugala, zabilježile minuse, nisu utjecali na hrvatski turizam u 2008. godini. No, posljednja predviđanja UNWTO-a govore kako se mogu očekivati negativni trendovi u globalnom turizmu u sljedećih šest do devet mjeseci, odnosno mogući pad prometa do 2 posto.

U okviru priprema za zahtjevnu 2009. godinu, Ministarstvo turizma stoga je još 25. studenoga 2008. godine osnovalo «Povjerenstvo za uskladbu promidžbenih aktivnosti javnog i privatnog sektora za turističku 2009. godinu» u koje su uključeni predstavnici Ministarstva i HTZ-a, strukovne udruge i privatni sektor (HGK, HOK, HUP, HUH, OMH, UHPA, UNPAH i KUH). Osnovni je cilj Povjerenstva bio, kroz suradnju javnog i privatnog sektora, pripremiti kvalitetne i efikasne promidžbene aktivnosti na svim ključnim tržištima za hrvatski turizam.

Važno je napomenuti da Vlada RH i Ministarstvo turizma temeljem Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju s EU, potpisanog 29. listopada 2001. godine za vrijeme mandata tadašnjeg premijera Ivice Račana, a temeljem pregovora koje je vodila tadašnja ministrica turizma Pave Župan Rusković, ne smije davati subvencije domaćim i stranim putničkim agencijama i turoperatorima za dovođenje organiziranog turističkog prometa. Službenom ratifikacijom SSP-a 1. veljače 2005., Ministarstvo turizma je moralo odustati od takvih subvencija za organizirani turistički promet, jer su mu bile zabranjene, te se u svim svojim programima potpora moralo uskladiti s Pravilima o potporama, sukladno Zakonu o državnim potporama, to jest zakonodavstvu Europske unije. S obzirom, dakle, na činjenicu da temeljem pregovora s EU i preuzetih obveza, Hrvatska sebi nije ostavila prijelazno razdoblje, te naravno mora poštivati vlastiti ugovor, mjere koje trenutačno poduzima Ministarstvo turizma, one su koje su nam na dispoziciji.
U tom smislu Ministarstvo je, zajedno s HTZ-om znatno povećalo svoje dosadašnje te uvelo i nove aktivnosti.

Sveukupno sredstva Hrvatske turističke zajednice za oglašavanje i udruženo oglašavanje u 2009. godini

VRSTA OGLAŠAVANJA IZNOS u kunama %
Oglašavanje u tisku  25.400.000 21,2
TV oglašavanje (globalno)  9.500.000  7,9
On-line oglašavanje 10.000.000 8,3
TV oglašavanje (na tržištima) 39.730.000 33,1
UKUPNO OGLAŠAVANJE 84.630.000 70,6
Udruženo oglašavanje 35.300.000 29,4
SVEUKUPNO OGLAŠAVANJE 119.930.000 100,0

Sveukupna sredstva za oglašavanje u 2009.

NOSITELJ IZNOS u kunama %
HTZ 119.930.000 69,2
ostali 53.300.000 30,8
SVEUKUPNO  173.230.000 100,0

Uz dosadašnje, u 2009. godini riječ je i o trima novim usklađenim promidžbenim aktivnostima udruženog javnog i privatnog sektora, za koje je Ministarstvo turizma zajedno s HTZ-om osiguralo oko 120 milijuna kuna. To su:

  1. MJERA ZA TUROPERATORE I PUTNIČKE AGENCIJE (udruženo oglašavanje turističkih programa za Hrvatsku u 2009.g. s organizatorima putovanja), 
  2. MJERA ZA JAČANJE PRED I POSEZONE (udruženo oglašavanje turističkih programa za Hrvatsku u 2009.g. za pred i posezonu s organizatorima putovanja),
  3. MJERA ZA JAČANJE AVIO DESTINACIJA (udruženo oglašavanje s Turističkim zajednicama i gospodarskim subjektima regija za promociju regionalnih avio destinacija u Hrvatskoj).

Ukupno je za udruženo oglašavanje, kroz navedene mjere, predviđeno 88,6 milijuna kuna.

Na izvanrednoj sjednici Turističkog vijeća HTZ-a 19. prosinca 2008. prihvaćene su usuglašene mjere, te su za 5 modela udruženog oglašavanja 22. prosinca 2008. raspisani javni pozivi:

Model I - Udruženo oglašavanje HTZ-a sa sustavom turističkih zajednica i gospodarskim subjektima
Model II - Udruženo oglašavanje HTZ-a sa sustavom turističkih zajednica
Model III - Udruženo oglašavanje HTZ-a s organizatorima putovanja
Model IV - Udruženo oglašavanje HTZ_a s organizatorima putovanja u pred i posezoni
Model V - Udruženo oglašavanje HTZ_a sa sustavom turističkih zajednica i gospodarskim subjektima za promidžbu regionalnih avio programa za Hrvatsku

Na 1. sjednici Povjerenstva za provedbu natječaja o udruženom oglašavanju s organizatorima putovanja po modelu III. i IV., pod predsjedanjem državnog tajnika Branka Grgića 16. siječnja 2009. objavljeni su prvi rezultati natječaja za udruženo oglašavanje sredstava javnog i privatnog sektora za pojačavanje turističke promidžbe u 2009. Na odobrenih 9,7 milijuna kuna sustav HTZ-a i Ministarstvo turizma daju još toliko, tako da je riječ o ukupnom iznosu od 19, 4 milijuna kuna.

Stanje 16.1.2009.

model

ukupno planirano

ukupno odobreno

udjel (%)

odobreno/planirano

broj organizatora putovanja

III.

10.3

5,4

52

20

IV.

11

4,3

39

10

ukupno

21,3

9,7

46

30

Sljedeća sjednica Povjerenstva koje će odobriti sredstva bit će 6. veljače 2009. godine, od kada će i sve mjere udruženog oglašavanja biti u punoj primjeni. 



Pisane vijesti