Ministarstvo turizma početkom sljedećeg tjedna očekuje raspisivanje ukupno tri javna poziva (natječaja) za udruženo oglašavanje na stranim tržištima, te će sredinom siječnja započeti konkretno provođenje prvih promidžbenih mjera udruženog oglašavanja javnog i privatnog sektora, naglasio je ministar turizma Damir Bajs na današnjoj izvanrednoj sjednici Turističkog vijeća HTZ-a, dodavši kako je osnovni cilj što bolje iskorištenje dodatnog novca za promociju hrvatskog turizma i prevladavanje negativnih utjecaja krize.
Natječaji će biti objavljeni temeljem novih usklađenih mjera Ministarstva turizma i strukovnih udruga, i to za udruženo oglašavanje za touroperatore i putničke agencije, za jačanje pred i posezone, te za jačanje avio destinacija, za što je predviđeno ukupno 88,6 milijuna kuna.
Ako se privatni sektor odazove na natječaje, Hrvatska bi za svoju turističku promociju u idućoj godini mogla imati gotovo trostruko više nego ove godine ili 173 milijuna kuna, rekao je ministar, naglasivši kako će se sredinom siječnja, uz potpisivanje ugovora s privatnim sektorom, unaprijed isplaćivati prva polovica ugovorenih sredstava, a ostatak kad se vidi da se ona namjenski troše.
Vijeće je prihvatilo i prijedlog članova Veljka Ostojića (Riviera Poreč) i Ivana Mišetića (Croatia Airlines) da se dodatno 'stimuliraju' oni organizatori putovanja koji u 2009. planiraju dovesti više putnika u Hrvatsku nego 2007., koja je određena kao parametar za udruženo oglašavanje.
Naglasivši da provedba navedenog nije i zadnji plan mjera za 2009. ministar Bajs je dodao da će se tržište i situacija pomno pratiti te u skladu s tim i ako treba i dodatno reagirati.
Turistička sezona u 10 mjeseci 2008. godine, prema službenim podacima Državnog zavoda za statistiku, i dalje bilježi pozitivan trend; ostvareno je 56,25 milijuna turističkih noćenja, od čega se 35,74 milijuna odnosi na noćenja individualnih turista, što je 4% više, dok je s 20,5 milijuna noćenja turista koji su stigli organizirano, zadržana prošlogodišnja razina. U Hrvatsku je u 10 mjeseci ove godine ukupno došlo 10,89 milijuna turista, od čega individualno 7,11 milijuna, što je porast od 1%, a organizirano 3,78 milijuna, ili 2 % više nego u istom prošlogodišnjem razdoblju. Može se stoga konstatirati da negativni trendovi pada turističkog prometa u svijetu zbog visokih cijena nafte i poskupljenja hrane, nisu utjecali na hrvatski turizam u ovoj godini.No, zbog globalne krize Svjetska turistička organizacija (UNWTO) već je četiri puta ove godine mijenjala svoja predviđanja, a posljednja govore kako se mogu očekivati negativni trendovi u globalnom turizmu u sljedećih šest do devet mjeseci.
Zbog važnosti turizma za hrvatsko gospodarstvo i stalnog rasta udjela turističkih prihoda u ukupnom BDP-u, temeljnom je zadaćom stoga Ministarstvo turizma pred sebe postavilo očuvanje konkurentnosti hrvatskog turizma, te potrebu pomnog praćenja stanja globalnog turizma ali i stanja na svim bitnim nama emitivnim tržištima. Ministar Damir Bajs stoga je osnovao „Povjerenstvo za uskladbu promidžbenih aktivnosti javnog i privatnog sektora za turističku 2009.“, u koje su uključeni predstavnici Ministarstva i HTZ-a, strukovne udruge i privatni sektor (HGK, HOK, HUP, HUH, UHPA, UNPAH i KUH). Osnovni cilj Povjerenstva je, kroz suradnju javnog i privatnog sektora pripremiti kvalitetne i efikasne promidžbene aktivnost na svim ključnim tržištima za hrvatski turizam.
Već ove godine rebalansom proračuna, Ministarstvo je za turističku promidžbu osiguralo ukupno oko 65 milijuna kuna, dok je za 2009. godinu predviđeno udvostručenje, odnosno povećanje na 120 milijuna. U tom smislu znatno su pojačane i dosadašnje aktivnosti, poput ulaganja u on line oglašavanje za što je predviđeno 10 milijuna kuna u sljedećoj godini.
Planira se i pojačano oglašavanje na najjačim emitivnim i novim tržištima (Njemačka, Italija; Skandinavija. Globalno TV oglašavanje, osim dosadašnjih CNN-a i Eurosporta, proširuje se i na BBC World te Euronews.
Uz dosadašnje, u 2009. godini riječ je i o trima novim usklađenim promidžbenim aktivnostima udruženog javnog i privatnog sektora. To su:
Za udruženo oglašavanje, kroz navedene mjere, predviđeno je 88,6 milijuna kuna.
U ukupno oglašavanje Ministarstvo turizma i HTZ uložit će tako u 2009. gotovo 120 milijuna kuna, što je, uz oko 53 milijuna kuna gospodarskih subjekata ukupno nešto više od 173 milijuna kuna, ili gotovo trostruko više nego ove godine.