U rimskom hotelu Regina Baglioni održan je hrvatski i moliški gourmet performance, najveći gastro show te vrste dosad održan u Italiji. Vrhunski hrvatski i moliški chefovi su kroz četiri recepta prikazali različitost i posebnost hrvatske i moliške kuhinje. Hrvatsku su predstavili Ivan Pažanin i Renato Kraljev, dok su 'boje' talijanske pokrajine Molise branili Filindo Russo i Colombo Bobo Vincenzi. Događaj je uveličao hrvatski ministar turizma RH Gari Cappelli koji je istaknuo značaj gastronomije za turizam: „Italija i Hrvatska prijateljske su i vrlo slične zemlje čiji stanovnici veliku pozornost pridaju gastronomiji te od pamtivijeka upravo oko hrane i bogatog stola obilježavaju značajne događaje. Nakon prve Michelinove zvjezdice hrvatskoj gastronomiji prošle godine, ove se godine možemo pohvaliti s čak tri zvjezdice i 24 preporuke restorana u Hrvatskoj.”
“Također, ove je godine prestižni Gault&Millau svoje prvo izdanje posvetio hrvatskoj gastronomiji u kojem svjetskom tržištu predstavlja 100 najboljih restorana, 50 POP lokala te 100 biranih hrvatskih vina. Kvalitetu naše autohtone eno i gastro ponude potvrđuju i rezultati istraživanja o stavovima i navikama posjetitelja, prema kojima, nasuprot trendu otprije desetak godina, uz „sunce i more“, turisti visoku ocjenu daju hrvatskoj eno-gastro ponudi te ju ističu kao jedan od glavnih motiva dolaska, posebice izvan ljetnih mjeseci“, dodao je ministar turizma Gari Cappelli, uz kojega su događaju prisustvovali i veleposlanik RH u Rimu, NJ.E. Jasen Mesić, veleposlanik RH pri Svetoj Stolici Neven Pelicarić, predstavnici diplomatskog zbora te brojni novinari.
Prezentaciju hrvatske gastronomije zajednički su organizirali predstavništvo Hrvatske turističke zajednice u Italiji, udruga iz Molisea - Jedna musika, Acquaviva Collecroce/Živavoda Kruč i Mosaico Italo Croato Roma/Hrvatsko-talijanski mozaik Rim. Projekt je ostvaren uz potporu Središnjeg državnog ureda za Hrvate izvan Republike Hrvatske i Veleposlanstva Republike Hrvatske u Talijanskoj Republici te regija Molise i općina Acquaviva Collecroce.
Cilj manifestacije bio je predstaviti i promovirati mediteransku prehranu i proizvode koju je Unesco zaštitio kao nematerijalnu baštinu.
„Svakako je važno napomenuti da se radi samo o jednoj od aktivnosti Ureda HTZ-a u Italiji, dok se istovremeno odrađuje marketinška kampanja na širokom talijanskom tržištu. Pripremaju se prezentacije destinacija, novih letova, šalju se vijesti o hrvatskoj turističkoj ponudi namijenjeni novinarima i partnerima, a studijske grupe novinara i blogera iz Italije obilaze Hrvatsku u potrazi za novostima i atrakcijama koje će prenijeti kroz svoje medije“, istaknula je Viviana Vukelić, direktorica predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Italiji.
Pisane vijesti