Hrvatski je autoklub napravio sve potrebno da se visoka razina njihovih usluga u prometu na cestama još podigne u ovoj turističkoj sezoni, istaknuo je ministar turizma Damir Bajs na konferenciji za novinare poslije sastanka s glavnim tajnikom HAK-a Tomislavom Družakom. U razgovorima o međusobnoj suradnji Ministarstva i HAK-a u pripremi turističke sezone, uz ministra Bajsa, sudjelovali su njegovi suradnici, državni tajnik Ivo Mujo i pomoćnik ministra Želimir Kramarić.
Ministar Damir Bajs i glavni tajnik HAK-a Tomislav Družak suglasni su u ocjeni kako slovensko uvođenje vinjeta stavlja u neravnopravan položaj tranzitne putnike, posebice turiste, jer gotovo 92 posto njih u Hrvatsku dolazi cestama, a 80 posto osobnim automobilom.
Pravo je svako zemlje da sama odredi način plaćanja korištenja cesta, naglasio je ministar Bajs, ali držimo potrebnim uvođenje vinjeta s kraćim trajanjem, primjerice na desetak do petnaest dana i k tome onih koje će vrijediti mjesec dana. Naime, sustav polugodišnjih i godišnjih vinjeta postoji samo u Švicarskoj, dok članice EU imaju upravo ova kraća razdoblja trajanja vinjeta, zaključio je ministar.
Najzad, dodao je, njemački i austrijski autoklubovi već su prosvjedovali protiv uvođenja šestomjesečnih vinjeta, jer to nije uobičajena europska praksa, a Ministarstvo turizma je u suradnji s Ministarstvom vanjskih poslova potaklo niz diplomatskih aktivnosti, od veleposlanstva u Ljubljani do veleposlanstava u drugim zemljama.
Svjesni smo kako to može utjecati na naš turizam, no, ako slovenskim državljanima odgovaraju višemjesečne vinjete, a većini zemalja iz njihova okruženja ne, onda bi se mogli zapitati hoće li zbog te oduke i Slovenija izgubiti dosta gostiju, rekao je ministar Bajs.
Hrvatski autoklub prati razvoj situacije s najavljenim uvođenjem vinjeta za autoceste u Sloveniji, te osjećamo potrebu na to reagirati, posebno poslije sastanka s ministrom turizma, rekao je glavni tajnik HAK-a Tomislav Družak. Smatramo kako uvođenje šestomjesečnih i godišnjih vinjeta diskriminira naše članove, kao i ostale vozače u tranzitu kroz Sloveniju, ali i turiste iz drugih zemalja koji će slovenske autoceste koristiti kraće vrijeme, naglasio je Družak. Svi će oni plaćati nešto što zapravo ne koriste i suočit će se sa znatno većim troškovima nego do sada, dodao je, te stoga HAK traži uvođenje tjednih i mjesečnih vinjeta.
Ovim se apelom HAK pridružuje sličnom apelu njemačkih i austrijskih autoklubova, ADAC-a i OAMTC-a, a o svojim će stavovima upoznati i slovenski autoklub AMZS i Svjetsku automobilističku organizaciju FIA-u, rekao je Družak. Vinjete su, naime, evidentno nepravedan način naplate cestarine, jer naplatu ograničuju vremenski, a ne brojem prijeđenih kilometara, te vozači koji rjeđe putuju plaćaju ono što neće iskoristiti, rekao je Družak, dodavši kako su ispravna nastojanja Hrvatske udruge korisnika autocesta (HUKA) i domaćih koncesionara, koji uvode elektronsku naplatu cestarina (ENC) i interoperabilnost po EU modelu, čime slijede prioritete i prometnu politiku Europske unije i u interesu su vozača.