Njemački turisti ove godine s obzirom na dobru ekonomsku situaciju u zemlji neće smanjivati nego povećati putovanja izvan Njemačke, a trenutni favoriti prema velikom porastu bukinga iznad 50 posto u odnosu na lani su im Turska, Egipat i Grčka. Pokazuju to manje-više sve analize i predviđanja za ovu turističku godinu s njemačkog tržišta iznesene na svjetskoj turističkoj burzi ITB koja se od 7. do 11. ožujka održava u Berlinu. "Oko 30 posto Nijemaca koji planiraju na odmore, to će ove godine činiti u vlastitoj zemlji. Očekuje se da će izvan zemlje najviše odlaziti u Španjolsku, Italiju i Grčku, a ove godine opet pojačano i u Tursku, koja bilježi porast bukinga od 50 posto pa i više u odnosu na isto vrijeme prošle godine", kazao je na ITB-u direktor njemačkog predstavništva HTZ-a Romeo Draghicchio.
Ističe da je konkurencija Hrvatskoj stoga ove godine na njemačkom tržištu jača nego prošle godine, no da je zanimanje za hrvatskim odredištima stabilno, kao i da dobar buking bilježe hoteli, čiji su kapaciteti kod njemačkih touroperatora već 50 do 70 posto rasprodani za ljeto.
Jorg Martin Misir iz njemačke agencije Misir Sonnenlandreisen, koja u Hrvatsku godišnje dovede oko 18 tisuća Nijemaca, također potvrđuje stabilno zanimanje za Hrvatskom, ali još uvijek više za ljetne mjesece i eventualno zimsko doba oko Adventa i Nove godine.
"Još uvijek nam velika sezonalnost hrvatskog turizma ne dopušta veće brojke izvan ljeta, koje je pak prebukirano, dok u predsezoni i posezoni nema izvansmještajne ponude u destinacijama na Jadranu, gdje su zatvoreni restorani i drugi objekti. Za razliku od toga, Zagreb nudi sve cijele godine, pa ga naši putnici sve više traže", kazao je na hrvatskom štandu u četvrtak Misir.
Direktor Glavnog ureda HTZ-a Kristjan Staničić, nakon brojnih sastanaka s touroperatorima i avioprijevoznicima izvijestio je da je ove godine iz Njemačke dogovoreno 13 novih avio-linija koje će uz već postojeće povezivati gotovo sve veće njemačke gradove s Hrvatskom.
"Svi touroperatori i avioprijevoznici, uključujući i najveće -TUI, Tomas Cook, Germaniju, Condor i Eurowings, bilježe porast zanimanja s rastom bukinga", kazao je Staničić, koji je na štandu razgovarao i s predstavnicima globalnih medijskih kuća BBC, New York Times i CNN, koji su su, kako je dodao, pokazali zanimanje za Hrvatsku.
Najavio je skoro potpisivanje ugovora s avioprijevoznicima za udruženo oglašavanje ove godine, nakon čega će krenuti i zajedničke marketinške kampanje za Hrvatsku, a već se razgovara i o 2019. te 2020. i uvjetima u zračnim lukama.
Turska - veliki povratnik na njemačko tržište
Turska, koja na ITB-u tradicionalno ima jedna od najvećih izlagačkih prostora, na tom je sajmu označena kao 'veliki povratnik', jer nudi dosta atraktivne cijene i ove bi godine mogla dostići rezultate s Nijemcima iz 2015., kada ih je u toj zemlji bilo oko 5,5 milijuna, a lani primjerice oko 3,5 milijuna.
"Turska je ponovo hit u Njemačkoj, iz koje očekujemo veliku godinu", kazao je na turskoj konferenciji za medije u četvrtak na ITB-u direktor velikog specijalista za putovanja u Tursku Oger Toursa Songul Goktas-Rosati.
Podaci touroperatora pokazuju da sličan buking kao za Tursku ima i Egipat, koji se jednako kao i Tunis i druge zemlje sjeverne Afrike, poput Maroka, ove godine više traže među njemačkim turistima s obzirom na poboljšanje sigurnosne situacije u tim zemljama.
Bugarska, Portugal i UAE imaju porast bukinga kod Nijemaca za oko 20 posto, raste potražnja za sjevernom Europom, Skandinavijom i Islandom, dok su Hrvatska, Španjolska, Italija i Austrija u grupi zemalja sa stabilnim porastom bukinga od 5 do 10 posto, kod nekih touroperatora i većim.
Nijemci i dalje dosta gledaju sigurnost i traže destinacije koje su što manje 'pogođene' prekomjernim turizmom, ocjenjuje analitičar Martin Lohmann iz instituta FUR, koji stoji iza jedne od cjenjenijih analiza o putovanjima Reisen Analyse
"Terorizam nije zaustavio putovanja nego ih preusmjerio, a tako će biti i ove godine, no novost od lani je 'overtourism' u brojnim destinacijama svijeta i to sigurno nitko ne želi na svom odmoru. Stoga je važno da lokalna odredišta sama nađu rješenja za taj problem, kako im se ne bi dogodilo da ih turisti počnu izbjegavati", poručio je Lohmann s konferencije za medije FUR-a. (Hina/FaH)
EU