Danas je u Berlinu svečano otvoren najveći svjetski turistički sajam ITB na kojem Hrvatska turistička zajednica premijerno nastupa s novim dizajnom štanda koji će se koristiti do 2022. godine. Na sajmu su prisutni ministar turizma Gari Cappelli te direktor Glavnog ureda HTZ-a Kristjan Staničić, koji će se tijekom sajma u Berlinu susresti s brojnim važnim partnerima s njemačkog tržišta poput Jet2com, TUI, Expedia, Olimar, Germania, Eurowings, Condor, Thomas Cook Njemačka i drugima. „Pozitivne reakcije posjetitelja na sajmu ITB potvrđuju poziciju Hrvatske kao hit turističke destinacije. U 2018. godini očekujemo gotovo tri milijuna gostiju iz Njemačke, a posebnu pažnju usmjeravamo još boljem direktnom avio povezivanju između naših zemalja. Ove nas godine očekuje više od dvadeset novih avio linija iz Njemačke koje će povezati brojne destinacije u Hrvatskoj s Njemačkom tijekom svih dvanaest mjeseci“, istaknuo je ministar Cappelli.
Fokus u daljnjim promotivnim i razvojnim aktivnostima bit će na snažnijem razvoju selektivnih oblika turizma kao što su zdravstveni, ciklo, eno gastro, ruralni i mnogi drugi koji su vrlo zanimljivi posjetiteljima s ovog tržišta, zaključio je ministar.
„Hrvatska je danas jedna od najatraktivnijih svjetskih turističkih destinacija, a kako bi zadržali status hit turističke destinacije moramo pratiti trendove i kontinuirano jačati prepoznatljivost na turističkom tržištu. Upravo zato u promotivnom segmentu Hrvatska mora biti prezentirana kroz odgovarajući suvremeni vizualni koncept koji će moći privući turiste iz cijeloga svijeta. Svoj doprinos u tome svakako ima ulaganje u kvalitetu vizualnog identiteta. Novim štandom dominira namještaj proizveden u Hrvatskoj, a novim dizajnom ponovno namećemo trendove te dokazujemo svoju kreativnost i inovativnost“, rekao je direktor Staničić naglasivši važnost i promotivnih aktivnosti na njemačkom tržištu.
„Koliko nam je važno njemačko tržište i njemački gosti potvrđuje podatak da najviše sredstava predviđenih za marketinške aktivnosti ulažemo upravo na ovo tržište“, zaključio je Staničić.
Tijekom prvoga dana sajma najveći je interes izazvao upravo novi koncept i kreativno rješenje nastupa HTZ-a na turističkim sajmovima. Riječ je o radu „Povezivanje raznolikost i otvorenost“, tima Grupa + Arhikultura (Tihana Taraba, Filip Despot, Tvrtko Topić). Naglasak novog rješenja nastupa na turističkim sajmovima svojom pojavnošću pruža dojam otvorenosti, vizualne jasnoće i urednosti te kvalitetne organizacije koja se ostvaruje i standardizacijom isticanja vizualnih obilježja izlagača na pojedinačnim štandovima te dizajnerskim namještajem hrvatske proizvodnje kao ambasadora domaće kreativnosti i kvalitete.
Dodajemo kako na sajmu ITB, uz Hrvatsku turističku zajednicu, svoju ponudu predstavlja i 21 suizlagač: TZŽ Splitsko-dalmatinske, TZŽ Šibensko-kninske, TZŽ Dubrovačko neretvanske, TZ Grada Zagreba, TZO Ston, Croatia Airlines, ID Riva, Katarina line, Valamar, Maistra, Perfecta Travel, Aronda Adriana Travel, Aminess (Laguna Novigrad), Plava Laguna, Abacus Tours, Crvena Luka, Liburnia Riviera hotels (Remisens), Sunčani Hvar, The Yachting Club, Arena Hospitality Group te Maricom d.o.o.
ITB Berlin predstavlja vodeći svjetski sajam turističke industrije koji se ove godine održava u 52. izdanju u periodu od 7. do 11. ožujka. Na sajmu se predstavlja više od 180 zemalja svijeta s 5 kontinenata, a tijekom održavanja ga posjeti više od 150.000 posjetitelja. Procjenjuje se da se tijekom sajma ugovore poslovi vrijedni 7 milijardi eura.
Tržište Njemačke jedno je od najvažnijih emitivnih tržišta za hrvatski turizam s kojega se ostvaruje najveći turistički promet. Prema podacima sustava eVisitor, tijekom protekle godine Hrvatsku je posjetilo 2,7 milijuna gostiju iz Njemačke (+15 posto) koji su ostvarili 20,7 milijuna noćenja (+14 posto), što u ukupno ostvarenim noćenjima predstavlja udio od visokih 20 posto. Od destinacija su najviše boravili u Rovinju, Poreču i Medulinu. Također, gosti iz Njemačke su ujedno i najbrojniji gosti u kontinentalnoj Hrvatskoj, a najviše su boravili su Rakovici, Tuhelju, Slunju, Osijeku te Svetoj Nedjelji. Najvećim dijelom boravili u objektima u domaćinstvu (37 posto), a zatim slijede kampovi (32 posto) te hoteli (19 posto).
Pozitivne trendove na ovom važnom tržištu potvrđuju i rezultati istraživanja TOMAS Ljeto 2017., a prema kojima su gosti iz Njemačke u Hrvatskoj u prosjeku trošili 75 eura dnevno, što predstavlja povećanje od 13 eura u odnosu na prethodno provedeno istraživanje iz 2014. godine. Vesele i podaci prema kojima su glavni motivi dolaska njemačkih turista, osim „sunca i mora“, proizvodi poput gastronomije, prirodnih ljepota te novih iskustava i doživljaja.
Pisane vijesti