Novi trendovi u svjetskom turizmu za nastavak rasta

Svjetsku turističku industriju zahvatio je niz novih trendova koji su pridonijeli rastu na gotovo svim kontinentima, što se unatoč brojnim izazovima politike, migracija, terorizma, poreza i drugih očekuje i u 2017. godini. Zaključak je to studije globalnih trendova u turizmu za ovu, iduću i godine koje slijede, koju su u utorak na drugom danu svjetske turističke burze WTM predstavili konzultantska kuca Euromonitor International (EI) i burza WTM. Naglašavajući stabilnost rasta svjetskog turizma, Caroline Bremner iz EI-ja kazala je da se ove godine u svijetu iznova očekuju rekordne turističke brojke, s porastom dolazaka turista od oko 4 posto, na više od 1,2 milijarde.

Svjetsku turističku industriju zahvatio je niz novih trendova koji su pridonijeli rastu na gotovo svim kontinentima, što se unatoč brojnim izazovima politike, migracija, terorizma, poreza i drugih očekuje i u 2017. godini.

Zaključak je to studije globalnih trendova u turizmu za ovu, iduću i godine koje slijede, koju su u utorak na drugom danu svjetske turističke burze WTM predstavili konzultantska kuca Euromonitor International (EI) i burza WTM.

Naglašavajući stabilnost rasta svjetskog turizma, Caroline Bremner iz EI-ja kazala je da se ove godine u svijetu iznova očekuju rekordne turističke brojke, s porastom dolazaka turista od oko 4 posto, na više od 1,2 milijarde.

"Porast broja turista donosi i porast prodaje putovanja, koja bi po procjenama do 2020. godine mogla dosegnuti 2,5 tisuća milijardi američkih dolara, dok je u prošloj godini iznosila oko 2,1 tisuću milijardi, a u ovoj se predviđa da će biti između 2,2 do 2,3 tisuća milijardi dolara", kazala je Bremner.

Takav porast očekuje se najviše zbog usvajanja novih poslovnih modela temeljenih na novim tehnologijama, među kojima su najvažnije online i mobilne platforme, pogotovo mobilno plaćanje.

"Digitalno sve osvješteniji i opremljeniji putnici od turističkih destinacija, agencija, hotela i drugih ponuđača usluga i proizvoda ne žele više samo web stranice ili aplikacije, to je već daleko iza nas, nego sve više žele VR ili virtulanu digitalnu kartu i prikaz, kako bi se unaprijed uz pomoć VR naočala upoznali s ponudom", poručila je Bremner.

Predviđa se da će do 2020. online agencije imati veći udjel na ukupnom tržištu putovanja od ofline (tradicionalnih) agencija odnosno da će to biti 52 posto naspram 48 posto u korist online-a, što će značiti pad poslovanja za agencije koje nisu ukorak s tehnologijama.

Od ostalih globalnih trendova EI-i WTM izdvajaju mikro pustolovine i općenito avanturistička/pustolovna putovanja koja su posebice u porastu u Europi, što je povezano s porastom želje za boravkom na otvorenim i uzbudljivim mjestima u prirodi i drugdje, a što podjednako traže obitelji, samci ili grupe prijatelja.

Trend je i tzv. bag-free odnosno putovanja bez prtljage, što je najviše zanimljivo generaciji u koju se svjetski turizam dosta uzda odnosno "millenialsima" koji žele neopterećeno putovati pa im hoteli u suradnji s modnim brendovima nude najam odjeće i obuće. Također se očekuje i razvoj trendova vezanih za povratak nadzvučnih zrakoplova u turizam kao i suživljavanja putnika s domaćim stanovništvom. (Hina)



Pisane vijesti