Turističko-ugostiteljski poduzetnici na Jadranu uspješniji od kontinentalnih

U djelatnosti pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane u Hrvatskoj je na Jadranu prošle godine bilo ukupno registriranih 4.658 poduzetnika, dok je u kontinentalnom dijelu zemlje bilo njih 3.604, pri čemu su po prihodima i ukupnim rezultatima poslovanja uspješniji bili oni na Jadranu, pokazuju podaci Fine objavljeni povodom Svjetskog dana turizma.

U jadranskoj Hrvatskoj prošle godine od 1.950 registriranih poduzetnika, njih 77 posto ih se bavilo pretežito pružanjem smještaja, dok ih se u kontinentalnom dijelu zemlje time bavilo 23 posto od ukupnih 580 poduzetnika. U djelatnosti pripreme i usluživanja hrane i pića nešto je više poduzetnika lani bilo na kontinentu, 3.024, a na Jadranu 2.708.

Smještaj s boljim rezultatima na Jadranu

Na kontinentu 580 poduzetnika u djelatnosti smještaja lani je imalo nešto malo više od 4.200 radnika, ostvarili su ukupne prihode od 1,6 milijardi kuna i ukupne rashode od 2,2 milijarde kuna, no u konačnici njihov ukupni rezultat bio je neto gubitak od 565,5 milijuna kuna.

Za razliku od njih, 1.950 poduzetnika u djelatnosti smještaja na Jadranu sa gotovo šest puta više radnika ili 24 tisuće ostvarili su ukupno gotovo 12 milijardi kuna prihoda i ukupne rashode od blizu 11 milijardi kuna te su prošlu godinu završili s ukupnom neto dobiti od 775 milijuna kuna u odnosu na 2014. koju su završili s ukupnim neto gubitkom od 674,7 milijuna kuna.

Uz to, iz Fine navode da su poduzetnici na Jadranu u djelatnosti pružanja smještaja lani ostvarili i velik porast izvoza u odnosu na 2014., od 9,5 posto, na 5,2 milijarde kuna. Pritom su najveći izvoznici bili najveće turističke kompanije Valamar Riviera, Maistra i Plava laguna, dok je na prvom mjestu po tome u kontinentalnoj Hrvatskoj bila tvrtka Esplanade Oleander.

 Poduzetnik koji je najviše investirao u dugotrajnu imovinu u kontinentalnom dijelu zemlje iz djelatnosti smještaja, 16,3 milijuna kuna, zagrebački je Kamp Materada, dok je na Jadranu prošle godine najviše ili 400 milijuna kuna investirala malološinjska hotelska tvrtka Jadranka hoteli.

Ugostiteljstvo bolje na kontinentu

U djelatnosti pripreme i usluživanja hrane i pića u kontinentalnoj Hrvatskoj 3.024 poduzetnika lani su imali ukupnu neto dobit od 124,7 milijuna kuna, što je bilo povećanje od čak 73 posto u odnosu na 2014.

S druge strane, nešto malo više od 2.700 poduzetnika na Jadranu koji su pružali usluge hrane i pićem poslovali su lani, kako kažu iz Fine, lošije nego u 2014., s padom neto dobiti za 37 posto na 89 milijuna kuna.

U djelatnosti pripreme i usluživanja hrane i pića na kontinentu najveće ukupne prihode ili 322,1 milijun kuna ostvario je poduzetnik Globalna hrana iz Zagreba (nositelj franšize McDonaldsa), dok je to na Jadranu tvrtka Nautika iz Dubrovnika s ostvarenih 51 milijun kuna prihoda. (Hina)



Pisane vijesti