Danas su na konferenciji za medije predstavljeni odlični rezultati Rijeke u turističkom prometu od siječnja do kolovoza 2016. godine. O turističkim rezultatima Rijeke govorili su gradonačelnik grada Rijeke Vojko Obersnel i direktor Turističke zajednice grada Rijeke Petar Škarpa.
Turizam grada Rijeke nastavio je svoj višegodišnji trend te se i ove godine bilježi porast u turističkom prometu i to 12 posto više dolazaka te 21 posto više noćenja u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. U analizirani turistički promet nije uključen Autokamp Preluk te promet ostvaren na Europskim sveučilišnim igrama.
U hotelima je ostvareno 35,24 posto noćenja, dok je u privatnom smještaju ostvareno neznatno manje, odnosno 34,40 posto.
Turistička zajednica grada Rijeke svojim višegodišnjim članstvom u međunarodnoj strukovnoj asocijaciji European Cities Marketing, koja okuplja 120 gradova Europe, dobiva mogućnost analize svojeg stanja, ali i planova za razvoj s usporedbama na skoro sve relevantnije destinacije Europe koje su također članice.
Tako je u posljednjoj usporedbi poslovanja 120 gradskih destinacija u Europi (The European Cities Benchmarking Report 2015-2016) istaknuto da je Rijeka u razdoblju od 2011. do 2015. godine ostvarila najveći prosječni godišnji rast od 19,8 posto od svih analiziranih gradova. Od 2011. do 2015. godine prosječna godišnja stopa rasta europskih gradova iznosi 5,1 posto, dok je prosječna godišnja stopa rasta država članica EU 4,1 posto.
Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel, izražavajući zadovoljstvo rekordnim turističkim rezultatima i ove godine u Rijeci, rekao je kako sve to nije slučajno, već je rezultat promišljanja i razvoja brojnih strategija u kojima je turizam uvijek dobivao posebno mjesto.
„No, ne zanosimo se promišljanjem da će Rijeka postati turistički grad, odnosno grad kojem će turizam biti glavna okosnica gospodarstva i razvoja. Uvijek sam isticao da turizam u Rijeci ima svoje potencijale i da je šteta ne iskoristi ih, tim više što Rijeka ovakve rezultate ima kroz cijelu godinu. Razlog tome je i atraktivnost različitih programa poput Riječkog karnevala i brojnih festivala, velikih sportskih događanja te prepoznavanja bogate riječke kulturne baštine“, rekao je Obersnel.
Gradonačelnik je dodao kako se u sve to, kao i u uređenje grada, također moralo uložiti i podosta novca. Samo u uređenje Starog grada u posljednjih nekoliko godina utrošeno je oko 40 milijuna kuna, što je rezultiralo boljom ugostiteljskom ponudom. Spomenuo je također i poticaje kroz mjere u kreditiranju, odnosno davanje dodatnih sredstava za razvoj turističke i ugostiteljske djelatnosti.
„Turističkom uspjehu doprinijela je i činjenica da su Rijeku zbog svog položaja i infrastrukture prepoznali i mali kruzeri i jedrenjaci, za koje je Rijeka postala početna luka. Do kraja godine očekujemo 14 velikih kruzera“, rekao je gradonačelnik, dodajući da su nastojanja da se Rijeku učini turistički atraktivnom prepoznali i poduzetnici, poput vlasnika hostela i privatnih iznajmljivača kojih je iz godine u godinu sve više.
„Vjerujem da će daljnje investicije u povećanje turističkih kapaciteta, izgradnjom novog resorta na Costabelli, hotela u kompleksu Benčić i stavljanja u pravu funkciju kampa na Preluku, rezultirati još i boljim rezultatima“, zaključio je gradonačelnik.